• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker medlemmarna? RÖSTA

Vilken väljer du?

  • Rolex Sub 5513

    Röster: 38 27.3%
  • Rolex GMT 1675

    Röster: 47 33.8%
  • Rolex Explorer 14270

    Röster: 10 7.2%
  • Omega Speedmaster 861

    Röster: 8 5.8%
  • JLC Reverso Classique

    Röster: 13 9.4%
  • Tudor Black Bay

    Röster: 10 7.2%
  • Tudor Mini-Sub

    Röster: 5 3.6%
  • Tudor Submariner 75090

    Röster: 5 3.6%
  • Cartier Tank Solo

    Röster: 3 2.2%

  • Totala väljare
    139

meo_swe

Audemars
1675 lätt. Dels är jag småkär i just GMT-funktionen, sen har den datum, vilket är ett nästan krav för mitt minne...
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
- Ska den vara din enda klocka?
1675 - snygg och mångsidig. Passar till det mesta.

- Vilken du skulle välja utifrån de klockar du redan har?
Då skulle jag nog vilja testa 14270 för att se om jag klarar mig utan datum.

- Vilken klocka du tycker att jag ska välja?
1675 av samma orsak som ovan.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Vad har du idag? Står mellan Sub och GMT för mig, både är allround klassiker och riktigt snygga. Men hade kört 1675! (I fräscht skick!)

I dagsläget:

JSEv6qi.jpg

tVGXSG4.jpg

buMam1I.jpg

SIVoNri.jpg

vJylfTv.jpg
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Ska den vara din enda klocka?
-då blir det en explorer!

Vilken du skulle välja utifrån de klockar du redan har?
- då blir det en explorer!

Vilken klocka du tycker att jag ska välja?
-då blir det en explorer!
 

Johan M

Cartier
Har du de klockorna och om du ser ut som på bilden då skall du nog ha en vintage sub. Du behöver inte fler dressare och du behöver något som är vattentätt.

Jag valde speedy som enda klocka. Utifrån vad jag redan har (speedy och smp), hade jag valt 1675.
 

Boris Balkan

Fark you!
Om du inte sålt av allt så har du iaf en dressare och då är det dags för något sportigt och det självklara är då naturligtvis en SUB. :happyhappy:
 

DrDre

Patek
Jag röstade på Cartier Tank Solo. Det har varit så jäkla mycket tool watches och vridringar de senaste 15 åren, så nu känns det som att det börjar bli dags för något nytt. Och då passar väl lite gammal klassisk elegans perfekt. Jag hade också kunna rösta på Reverson om den hade varit lite större, men classic är i minsta laget för min smak.
 

Capo

Omega
2-Faktor
2... ultimata vintageklockan i mitt tycke. Variationsrik och funkar till allt. Har aldrig klämt på en men det är vad jag tror i alla fall.
 
5513 är en riktig klassiker, därav går min röst till den. Funkar på både länk, nato, skinn och gummi allt beroende på situation.
 

Kairo

Panerai
Jasså? Den åsikten delar kanske inte jag. Dock var det lyckat att köpa licensen för att tillverka reverson. Att JLC är bra på storytelling håller jag däremot helt med om.
Nej, det gör du kanske inte... Men är det syftet med tråden?
Om du vill får du gärna redogöra för varför du tycker Cartiers historia är intressantare, via PM. Så slipper vi kladda i tråden med våra olikheter. ;)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
För mig var det ett svårt val mellan Tudor Black Bay och Speedmastern. Slutligen blev det dock Tudorn, en snyggare klocka med det bruna och vinröda är svår att hitta.

Samtidigt kommer jag lätt köpa både den och Speedmaster 3573 om jag får pengarna någon dag.
 
Topp