• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad tycker ni att jag borde ha för klocka?

image.jpeg
Om du kan tänka dig 36mm så är Rolex Explorer1 (14270 el. 114270) en helt suverän allroundklocka enligt mig... :)!
Går att hitta för runt eller strax över 30k;)
+1
Passar budget mycket bra och är jäkligt fin! Sedan kan du alltid efter sommarn utöka samlingen med en 16570 :)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Tycker oxå att explorern kan vara ett schysst alternativ... Men det finns ju massor. AT som nämnts oxå...
image.jpeg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Har du några andra klockor idag?
Skulle jag varit i din sits idag skulle det blivit en SS worldtimer. Ny, snygg, och definitivt inom budget. Eller en skydiver.
Alternativet är en 5-siffrig DJ, alternativt en 4siffrig. En OP borde utan problem rymmas. Kolla 116000.
Jag skulle dock inte rekommendera nato på någon av dessa. Blir helt enkelt inte snyggt på dem.
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Har du några andra klockor idag?
Skulle jag varit i din sits idag skulle det blivit en SS worldtimer. Ny, snygg, och definitivt inom budget. Eller en skydiver.
Alternativet är en 5-siffrig DJ, alternativt en 4siffrig. En OP borde utan problem rymmas. Kolla 116000.
Jag skulle dock inte rekommendera nato på någon av dessa. Blir helt enkelt inte snyggt på dem.
Det som ligger i lådorna idag som inte är på väg ut/hänger löst är en Seamaster Polaris Multifunction samt en 50-tals Seamaster som var min farsas, så det täcker in tvåton för sommaren samt dressaren. Det som behövs just nu är just en dress/sportklocka som jag kan använda till allt
 

CyberAndre

Cartier
Jag lutar mig tillbaka och väntar på alla svar och fina bilder.
Alla dessa vackra klockor. Tror inte att det finns rätt eller fel. Hjärtat vet!
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Longines legend diver. Under din budget och kan användas till allt. Dykare med klassiskt utseende som passar med allt. Dock utan länk, men den gör sig riktigt bra på mesh. Jag köpte en nyligen och är väldigt nöjd, skulle dock hellre haft en no-date version. Den har dock långa luggar så den kan upplevas som stor. Annars är en Omega AT aldrig fel.
 
Du nämnde det själv, en Seamaster Diver är en klassiker som funkar till allt och har hög omsättning i andrahandsmarknaden om du senare vill göra skiften.

image.jpeg
 
Topp