• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad väger din klocka?

Ernesto

Patek
2-Faktor
Måste låna kockarnas matvåg för att väga min BB nu när alla avtagbara länkbitar, förutom en, är borta...
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Skippade Aerospacen, då den väger så lite på läder att vågen knappt reagerar ... :). Övriga i stigande viktordning:

Vikt IWC M.jpg

Vikt Sinn.jpg

Vikt IWC S.jpg

Vikt Sumo.jpg
 

Kairo

Panerai
För lite pga stål. Kände på en smurf (116619) häromdagen, och den var tuuuung..! Både vikt och utseendemässigt.
 

isbjörn

Panerai
Dessa var klädda på länk för tillfället:

hy5y7y7a.jpg
Känns på armen!

ehereraj.jpg
Fat(?) Lady. Vad skiljer mot 16710?

a9y8esag.jpg
Stor och lättburen. Gillar titan!

du8yquva.jpg
Känns knappt!

skickat via mobilen och Tapatalk
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Ja, det tycker jag med. Den är helskön för att det är så lätt. Enda nackdelen som jag kan se är att om det är varmt och det blir lite svettigt kring handleden, så tenderar den att liksom "fastna". En tyngre klocka gör ju inte det.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Ja, det tycker jag med. Den är helskön för att det är så lätt. Enda nackdelen som jag kan se är att om det är varmt och det blir lite svettigt kring handleden, så tenderar den att liksom "fastna". En tyngre klocka gör ju inte det.

Sant. Men ändå tycker jag det är ännu värre när man har glasbaksida, den klibbar direkt.
 
Topp