• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Val av 38mm klocka

Bästa alternativet

• Omega

Röster: 48 48.0%
  • Breitling

Röster: 7 7.0%
  • Zenith

Röster: 34 34.0%
  • Panerai

Röster: 11 11.0%

• Totala väljare
    100
Jag hade valt El Primeron. Bra komplement till din Rolle. Den är både snygg och har en gedigen historia osv. osv. Det är ett roligare val som flyger under radarn hos kreti å pleti. Kommer nog att skaffa en själv en vacker dag!

Panerajen hade vart intressant om den hade gått att bada med.......

Omega släpper ju en nygammal till hösten, 1948 som är 38 mm.
Listpriset 62 tusen på denna varianten.
EDAA82A3-75D8-419A-A5A1-0DE08BF3C99B.jpeg

Var och klämde på den på Mini-Basel, sjukt fin klocka!

Men annars så är min absoluta 38mms favorit en Zenith Prime 420 manual wind (inte de med HW på tavlan)!
Kommer med svart tavla.
25b33dcc1f5d6cee9835d1bcebc55ba9.jpg

Och med vit tavla
maxresdefault.jpg

Samt med caseback
P9210188.jpg

Sen kan man ju tycka som man vill om att det borde vara Rotor eller ej och då går det att få det med! :D Dock med en annan variant på visarna för dem båda.

/K

Jag hade valt El Primeron. Bra komplement till din Rolle. Den är både snygg och har en gedigen historia osv. osv. Det är ett roligare val som flyger under radarn hos kreti å pleti. Kommer nog att skaffa en själv en vacker dag!

Panerajen hade vart intressant om den hade gått att bada med.......
Zenithen är 10-15k dyrare än AT till exempel.

Började kolla på Pam och nu vill jag verkligen känna och klämma på en också! Verkar ju skit coola.

Intressant tråd. Alltid är det någon ny klocka som nämns som inte hamnat på min radar än. Pam utgår för min del. Det känns för konstigt att den inte är vattentät. Det bryter ju mot hela deras DNA.

Jag funderar själv på en El Primero så jag lägger min röst på den, men AT är ju också väldigt trevlig. Fundera på den vita tavlan där. Den är grym!

Svårt val... hade nog köpt Pannan själv (dock inte med grönt band!) men ATn är väldigt fin den med...

Tillbaka
Topp