• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Val av klocka till smoking event

Vilken klocka ska väljas?

  • Vintage Omega

    Röster: 94 77.0%
  • Rolex 1675 GMT

    Röster: 15 12.3%
  • Rolex YM med oysterflex

    Röster: 14 11.5%

  • Totala väljare
    122

Rivalen

Rolex
Det mesta är sagt, som vanligt. Armbandsur till smoking är väl inget etikettsbrott. Till frack skulle jag avstått, även om det hade känts ensamt. Singular är väl rätt på. Sätt ett svart stilrent läder på Omegan. Vilka fina klockor du har - kul val varje dag!
 

Rivalen

Rolex
Ja, jag är för gammalmodig. Men gummi till smoking? Varför inte gympadojor också. YM är underbar och skall platsa absolut, men skall du vara såå ungdomlig, så var gärna gudomlig och sätt den på en svart stilrent alligator. Eftersom detta är ett undantag så behöver remmen inte vara Rolex original. Detta är kul, tyvärr behöver jag sällan ta sådana här val, men oops vad jag önskar att jag hade den YMen att välja på.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Finns många som anser att klocka inte bör bäras till smoking heller. Smoking har man på sig på fest och då är det oartigt mot värden att kolla vad klockan är, dessutom så behöver man inte veta tiden när man bär smoking!
Jag säger att du ska skippa klockan, men om du måste bära en så kör på Omegan
Vet inte riktigt om jag förstod detta. Jag får/ska inte titta på klockan när jag har smoking? Eftersom smoking är ett klädesplagg och jag normalt har även andra typer av kläder på de fester jag går på så ska jag inte kolla på klockan på någon fest alltså?....
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Ja, jag är för gammalmodig. Men gummi till smoking? Varför inte gympadojor också. YM är underbar och skall platsa absolut, men skall du vara såå ungdomlig, så var gärna gudomlig och sätt den på en svart stilrent alligator. Eftersom detta är ett undantag så behöver remmen inte vara Rolex original. Detta är kul, tyvärr behöver jag sällan ta sådana här val, men oops vad jag önskar att jag hade den YMen att välja på.
I know, men jag insåg en stor brist i min bandlåda - inget svart skinnarmband. Skandal, jag vet. Jag inser min brist och ska genast göra bot, så stoppa ner alla högafflar :)
Jag körde en Kajsa Varg helt enkelt och tog den som hade ett svart band (gummi) och lyckades även hålla frun på gott humör då :)
Men du har rätt i sak, svart rem skulle varit på.
 

Oew

Rolex
Vet inte riktigt om jag förstod detta. Jag får/ska inte titta på klockan när jag har smoking? Eftersom smoking är ett klädesplagg och jag normalt har även andra typer av kläder på de fester jag går på så ska jag inte kolla på klockan på någon fest alltså?....
Nej du har inte förstått det.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Nej du har inte förstått det.
Förmodligen inte.... Speciellt att man inte behöver veta klockan när man bär smoking. Men som tur var fanns det andra som bar klocka så det gick att ha koll. De bar å andra sidan kostym...
Men vi släpper detta då festen redan varit och det bra ändå.
 
  • Like
Reactions: Oew

Mankebank

Cartier
Sportrolex på randigt nato fungerade till smoking redan för 50 år sedan så det är nog ingen fara. Jag hade förresten valt YM, fantastiskt snygg klocka.
JamesTux2.jpg
 

Oew

Rolex
Förmodligen inte.... Speciellt att man inte behöver veta klockan när man bär smoking. Men som tur var fanns det andra som bar klocka så det gick att ha koll. De bar å andra sidan kostym...
Men vi släpper detta då festen redan varit och det bra ändå.
Till kostym på fest så bär jag endast klockor utan sekundvisare men det är ännu en diskussion :D
 
Topp