Tänkte att jag lika gärna kunde be om lite input från Klocksnack, dvs ett samlat gäng med olika åsikter men i stort bra smak. 
Sitter och skall byta bil och har hamnat inom att det med största säkerhet blir en golf sportkombi (varför inte bara kombi?), det som jag nu sitter och lurar lite på är ifall man skall satsa på en GT eller en Alltrack samt vilka tillval som är mest kritiska.
Troligtvis just nu är Golf Alltrack
Motor: TDI 184hk (disel då jag kör 3200mil per år i snitt.)
Vxl: DSG 7 växlad
Drivning: 4motion (dvs Haldex)
Det som gör att jag lutar åt Alltracken framför GT är att standard utrustningen är högre och man kan få 4motion kombinerat med DSG, samt kraftigare motor.
Förstår inte redigt varför det inte går till GT, men så är det....
Övrigt krav ifrån mig är Ergo stolarna (190cm lång och sitter bättre i dem), pluspaketet lika så vilket just nu ingår hos alltrack.
Vad säger dock gänget skall man tänka om och satsa på GT, eller viktigare vilka tillägg är verkligen värda att göra?
Sitter och skall byta bil och har hamnat inom att det med största säkerhet blir en golf sportkombi (varför inte bara kombi?), det som jag nu sitter och lurar lite på är ifall man skall satsa på en GT eller en Alltrack samt vilka tillval som är mest kritiska.
Troligtvis just nu är Golf Alltrack
Motor: TDI 184hk (disel då jag kör 3200mil per år i snitt.)
Vxl: DSG 7 växlad
Drivning: 4motion (dvs Haldex)
Det som gör att jag lutar åt Alltracken framför GT är att standard utrustningen är högre och man kan få 4motion kombinerat med DSG, samt kraftigare motor.
Förstår inte redigt varför det inte går till GT, men så är det....
Övrigt krav ifrån mig är Ergo stolarna (190cm lång och sitter bättre i dem), pluspaketet lika så vilket just nu ingår hos alltrack.
Vad säger dock gänget skall man tänka om och satsa på GT, eller viktigare vilka tillägg är verkligen värda att göra?