• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vanligaste varumärket på K&S

Chrisse

Patek
2-Faktor
Spencer66 skrev:
AndyK skrev:
Chrisse skrev:
Rolex står för mkt för mainstream, bra klockor men såååå sömniga.

Lite så jag menar :)

Mycket vanlig kommentar bland folk som inte har råd men en Rolex..

Hade ingen lust lägga 60k på en sömning Rolle, så köpte en AP för drygt dubbla pengen.

Jag har inte för avsikt basha Rolex, är bara min åsikt. Har haft Rolex, men återvänder inte dit såvida de inte kommer med lite roligare modeller.
 

T.rex

Omega
AndyK skrev:
Ber om ursäkt om jag trampar på några tår nu.

Men är det bara jag som inte tycker att Rolex gör speciellt snygga klockor? :oops: Enstaka Perpetual, Daytona och Milgauss kan jag tycka är helt OK, men inget jag trånar efter. Tycker att många av dem ser antingen klumpiga eller lite vulgära ut. :?

Nu lär jag väl få halva KS efter mig, med 250 piskrapp som straff. Men jag står upp för yttrandrefriheten. ;)


YOU´LL NEVER WALK ALONE, ANDYK.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Aurum skrev:
Spencer66 skrev:
AndyK skrev:
Chrisse skrev:
Rolex står för mkt för mainstream, bra klockor men såååå sömniga.

Lite så jag menar :)

Mycket vanlig kommentar bland folk som inte har råd men en Rolex..
Och en kommentar som safirsubgubbar hugger på. Mycket fint från Rolex genom åren men safirsuben spelar nästan i samma liga som SMP.

Jag gillar heller inte 16610 el 14060 men de är ändå bättre än det mesta andra på marknaden..
 

T.rex

Omega
Spencer66 skrev:
35 procent av köpesannonserna gäller rolex och 16 procent av säljes. Detta torde innebära att de flesta vill köpa en Rolex och 55 procent behåller efter köp.

Hos Omega gäller att 11 procent vill köpa och 11 procent vill sälja vilket torde innebära att alla vill sälja Omegan de köpte.

I fallet Seiko vill 21 procent köpa och 11 procent sälja vilket innebär att hälften av de som köpte en Seiko vill sälja den..

Summan av kardemumman är att det är fler som behåller sin Rolex än som säljer dem, för Seiko är det 50/50 och ALLA Omegaägare säljer sin..

Allt detta enligt Aristes logik :D


Allt går att bevisa med statistik !

Enligt samma logik torde den bästa klockan ju vara en Nomos. 3,6 % vill köpa, ingen vill sälja
dvs 100% behåller och är nöjda. ;)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: Vanligaste varumärket på K&S

AndyK skrev:
masterkiller skrev:
Kan vi få se några smakprov?

Är tyvärr helt ny i klocksvängen, så jag har inga exempel här.

Kanske även ska förtydliga lite. Inte kvalitet till vilket pris som helst. Det ska vara mycket kvalitet för pengarna.
Jag gillar att hitta alternativ till det som är "bäst", men som är lite mer prisvärt.
Som några redan varit inne på, så är inte Rolex sportmodeller bäst, men kanske "bäst på att vara prisvärda", pga andrahandsmarknaden. Välkommen och en vintage sub/gmt är långt ifrån klumpiga :)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 
U

urinvånaren

Guest
T.rex skrev:
Spencer66 skrev:
35 procent av köpesannonserna gäller rolex och 16 procent av säljes. Detta torde innebära att de flesta vill köpa en Rolex och 55 procent behåller efter köp.

Hos Omega gäller att 11 procent vill köpa och 11 procent vill sälja vilket torde innebära att alla vill sälja Omegan de köpte.

I fallet Seiko vill 21 procent köpa och 11 procent sälja vilket innebär att hälften av de som köpte en Seiko vill sälja den..

Summan av kardemumman är att det är fler som behåller sin Rolex än som säljer dem, för Seiko är det 50/50 och ALLA Omegaägare säljer sin..

Allt detta enligt Aristes logik :D


Allt går att bevisa med statistik !

Enligt samma logik torde den bästa klockan ju vara en Nomos. 3,6 % vill köpa, ingen vill sälja
dvs 100% behåller och är nöjda. ;)

True :D
 

Ministern

Founder
2-Faktor
urinvånaren skrev:
T.rex skrev:
Spencer66 skrev:
35 procent av köpesannonserna gäller rolex och 16 procent av säljes. Detta torde innebära att de flesta vill köpa en Rolex och 55 procent behåller efter köp.

Hos Omega gäller att 11 procent vill köpa och 11 procent vill sälja vilket torde innebära att alla vill sälja Omegan de köpte.

I fallet Seiko vill 21 procent köpa och 11 procent sälja vilket innebär att hälften av de som köpte en Seiko vill sälja den..

Summan av kardemumman är att det är fler som behåller sin Rolex än som säljer dem, för Seiko är det 50/50 och ALLA Omegaägare säljer sin..

Allt detta enligt Aristes logik :D


Allt går att bevisa med statistik !

Enligt samma logik torde den bästa klockan ju vara en Nomos. 3,6 % vill köpa, ingen vill sälja
dvs 100% behåller och är nöjda. ;)

True :D

I fallet med Nomos är dock det statistiska underlaget för litet och ligger inom felmarginalen. Därför håller inte ert resonemang.. :mrgreen:
 

T.rex

Omega
Spencer66 skrev:
urinvånaren skrev:
T.rex skrev:
Spencer66 skrev:
35 procent av köpesannonserna gäller rolex och 16 procent av säljes. Detta torde innebära att de flesta vill köpa en Rolex och 55 procent behåller efter köp.

Hos Omega gäller att 11 procent vill köpa och 11 procent vill sälja vilket torde innebära att alla vill sälja Omegan de köpte.

I fallet Seiko vill 21 procent köpa och 11 procent sälja vilket innebär att hälften av de som köpte en Seiko vill sälja den..

Summan av kardemumman är att det är fler som behåller sin Rolex än som säljer dem, för Seiko är det 50/50 och ALLA Omegaägare säljer sin..

Allt detta enligt Aristes logik :D


Allt går att bevisa med statistik !

Enligt samma logik torde den bästa klockan ju vara en Nomos. 3,6 % vill köpa, ingen vill sälja
dvs 100% behåller och är nöjda. ;)

True :D

I fallet med Nomos är dock det statistiska underlaget för litet och ligger inom felmarginalen. Därför håller inte ert resonemang.. :mrgreen:


3,6 % är ungefär den procentsats som skiljer från att hälften av Rolex köparna vill sälja igen.
Så om fel marginalen ligger där så är Seiko & Rolex köparna lika nöjda/missnöjda dvs hälften vill sälja igen. :eek:
 
Topp