• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vardagsklocka

kalufsen

Panerai
Vadå vardagsklocka? Alla funkar i alla lägen, i alla fall för mig. Jag roterar alla utom Aerospacen en vecka i taget. Rättvist fördelad handledstid mellan klockorna ... ;)

Samling + IFS.jpg

Din Mark 16 är riktigt, riktigt bra! Var inne på att införskaffa den innan jag köpte omegan samt rolexen, så clean! (tror till och med att det var den som väckte intresset från första början) Dock gillar jag den på alternativa band :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Davvan Tiffanydial är bra läckert! Är det mycket premium för dem? Eller hur ligger det till? Tänker främst på DJ, tycker att prisbilden verkar spretig.

Menar inte att snoka kring din klocka. Utan undrar mer rent generellt om det finns något vedertaget tilläg för dessa tavlor.

Sorry för delvis OT.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Davvan Tiffanydial är bra läckert! Är det mycket premium för dem? Eller hur ligger det till? Tänker främst på DJ, tycker att prisbilden verkar spretig.

Menar inte att snoka kring din klocka. Utan undrar mer rent generellt om det finns något vedertaget tilläg för dessa tavlor.

Sorry för delvis OT.

Utan provinens från Tiffanys är tavlan i sig vatten värd, mer än kul grej. Med cert, box och kvitto från Tiffanys blir det dyrt...

Köpte klockan till min fru som har dille på Tiffanys.....men den föll inte i god jord....så jag tog den själv...
 

ScubaKing

Audemars
Även om det var roligt så ligger det lite sanning bakom också. Är rätt less på klockor, har haft det som seriös hobby i drygt 22 år nu och har aldrig känt mig så less som nu. Inte mycket som är kul längre. Möjligen Breitlings Super Quartz-verk.


J


Delar din åsikt helt. Den enda som intresserar mig är Dark Side Of The Moon och den är lite för dyr just nu.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Använder normalt sett en klocka under 1-2 veckor sedan byter jag till nästa och roterar dörmed regelbundet vad jag använder mellan samtliga klockor. Givetvis finns det några som används lite mer än andra. Under 2014 var troligen mina mest använda klockor dessa två:

image.jpg
image.jpg


OS:en för att det är min absoluta favorit och Makon för att det är min beater som dels bars hela semestern samt för tillfällen då risk finns för att den kan slås sönder :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Utan provinens från Tiffanys är tavlan i sig vatten värd, mer än kul grej. Med cert, box och kvitto från Tiffanys blir det dyrt...

Köpte klockan till min fru som har dille på Tiffanys.....men den föll inte i god jord....så jag tog den själv...

Då var det tyvärr som jag misstänkte. Skall man vara 100 säker på att det är "the real deal" så kostar det. Ganska logiskt egentligen. Tack.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Nu är jag kontorsråtta så detta med vardagsklocka innebär ingen skillnad för rulleringen. Jag har ingen beater som många kallar det...utan jag använder mina klockor.
 
Även om det var roligt så ligger det lite sanning bakom också. Är rätt less på klockor, har haft det som seriös hobby i drygt 22 år nu och har aldrig känt mig så less som nu. Inte mycket som är kul längre. Möjligen Breitlings Super Quartz-verk.


J


Ok, tråkigt att höra - men det finns ju viktigare saker i livet än klockor, så det är väl inte så farligt med en svacka. Gissar att rätt vad det är kommer en gnista som tänder intresset igen...
 

Galaxy

Rolex
Även om det var roligt så ligger det lite sanning bakom också. Är rätt less på klockor, har haft det som seriös hobby i drygt 22 år nu och har aldrig känt mig så less som nu. Inte mycket som är kul längre. Möjligen Breitlings Super Quartz-verk.


J
Trist Jens, tycker verkligen du bidrar mycket till forumet! Hoppas kunna återväcka intresset lite med en skön kvartsbild... :)
image.jpg
 
Topp