• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vardagsklocka

Cristian

Rolex
2-Faktor
Roterar.

image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg
 

Doncorleone

Cartier
Jobbar på kontor utan krav på speciell klädsel så oftast bär jag den klocka jag känner för.
Enda gången jag med avsikt har en beater är när polarn ska rasta sin Cheva sådär lagom sent på nätterna då jag faktiskt pajjat glaset två(!) ggr av stenskott vid uppvärmning...:banghead:
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Så gott som alltid min Tudor BB.

Beror väl mest på att jag inte kommit loss att köpa något annat. Min Longines Conquest sitter på svart läder och att min Tag 1000 har dött.
 

TCB

Cartier
Tidigare så hade jag en Zenith El Primero Defy med gummiarmband som vardagsklocka. Jag köpte den ny och tänkte ha den som vardagsklocka då den var robust, att jag valde gummiarmband var också för att jag inte skulle störas av repor vilket jag kan göra på läderarmband och metall och blir gummit alltför slitet så kostar ett nytt band ca 2500:-

Bra val tyckte jag! Under det året som jag hade klockan så var den inne på garantijobb 3 ggr med en genomsnittlig väntan på 8 veckor. Sista gången som jag lämnade in den så ansåg inte Zenith att de skulle stå för garantin då boetten var alltför repig och kantstött. Jag vart fly förbannad, en klocka för över 110 000:- och som är konstruerad för att användas vid djuphavsdykning och andra tuffa klimat ska klara detta, om ej så SKA det täckas av garantin!
De vägrade. Jag lät laga uret, sålde det och lovade mig själv att aldrig någonsin köpa en Zenith igen.
Zenith 18300.JPG Zenith 18300 (3).JPG Zenith 18300 (2).JPG Bedöm gärna själva
 

Max N S

Omega
Med tanke på jobb blir det ofta min beater, bratten!
Är väl kanske lite väl rädd om rolexen fortfarande, men går nog över snart!
Tycker fan det är svårt att variera trots att jag bara har fyra klockor att tala om! :(

image.jpg
 

Guinness

Cartier
Min första klocka som köptes just när klockintresset startade för 2,5 år sedan har återuppstått de senaste dagarna och har varit på i en vecka. Tycker den funkar fint faktiskt, schysst tavla för pengarna.

145.JPG
 

ScubaKing

Audemars
Tidigare så hade jag en Zenith El Primero Defy med gummiarmband som vardagsklocka. Jag köpte den ny och tänkte ha den som vardagsklocka då den var robust, att jag valde gummiarmband var också för att jag inte skulle störas av repor vilket jag kan göra på läderarmband och metall och blir gummit alltför slitet så kostar ett nytt band ca 2500:-

Bra val tyckte jag! Under det året som jag hade klockan så var den inne på garantijobb 3 ggr med en genomsnittlig väntan på 8 veckor. Sista gången som jag lämnade in den så ansåg inte Zenith att de skulle stå för garantin då boetten var alltför repig och kantstött. Jag vart fly förbannad, en klocka för över 110 000:- och som är konstruerad för att användas vid djuphavsdykning och andra tuffa klimat ska klara detta, om ej så SKA det täckas av garantin!
De vägrade. Jag lät laga uret, sålde det och lovade mig själv att aldrig någonsin köpa en Zenith igen.
Zenith 18300.JPG Zenith 18300 (3).JPG Zenith 18300 (2).JPG Bedöm gärna själva


Har du bilder på framsidan av den? Vad gällde garantijobben? Låter helt sjukt av Zenith, sådant här som får en att tänka om gällande vissa märken. Sedan vet jag inte riktigt hur du tänkte med en klocka för 110.000 kronor som "vardagsklocka" heller :eek:
 

thomastheswede

Audemars
Roterar ett gäng vintageklockor (lever enligt filosofin att man ska använda sina prylar till det dom är till för, köra finbilen, äta på finporslinet och dricka upp finvinerna), enda gången safirklockorna åker fram är vid brutalare resor/snorkling/äventyr.
 
  • Like
Reactions: Wi
Topp