• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varför dyra Casios?

Personligen känner jag att solladdning och multiband 6 är nästintill obligatoriskt på en digital klocka, då jag stör mig mer på när en digital klocka börjar gå sekunder och minuter fel än om en mekanisk gör det av uppenbara skäl. Oftast innebär solladdningen även andra funktioner som t.ex. automatisk backlight när du håller klockan framför dig och powersave funktion där klockan stänger av display under natten.
+1 på solladdning. Då slipper man dessutom batterikostnader till halva klockans värde.
 

Writer136

Panerai
Ja man va faen, ibland är det ingen hejd på galenskaperna som ska delges för att ge subtila värden :p Daniel Wellingtons påhittade historia om någon excentrisk miljonär på en bar i söderhavet. Stutterheims regnrockar inspirerade av farfars regnrock på kroken i fiskeboden i Arholma. Nu senast var jag med i en passaround där historien om pappan som kom till Sverige efter andra världskriget i sin bubbla var inspiration till klockan. Helst ska vederbörande namnges också, så man verkligen ska få känslan av personlig koppling och känna deltagande i historien. Tur man hoppat ur grafiska branschen, det var många psykedeliska kvällar med copys med galna idéer :D :hilarious:

Hade gärna sett någon sälja en klocka med en historia likt den i Pulp Fiction och gubben som gömde klockan i arslet.
"Tavlan ska representera hålet klockan gömdes i under åratal i fånglägret"
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hade gärna sett någon sälja en klocka med en historia likt den i Pulp Fiction och gubben som gömde klockan i arslet.
"Tavlan ska representera hålet klockan gömdes i under åratal i fånglägret"
Hahaha, det kanske inte ligger så långt bort som du tror... Då gäller det bara att komma ihåg att alla 1968/1968LE ex har just samma historia. Precis som FOIS 🤣
 
Hade man resonerat som trådstartaren hade man inte t.ex. skaffat dessa tre. Kanske är det som Ingemar Stenmark en gång skaldade: "Hä ä int lönt å förklar fö en som int begrip."
20200512_181802~2.jpg
20200331_073127~2.jpg
20190907_162646.jpg
Vad heter den översta? (Äger de andra två och måste nu ha den tredje enligt rösterna i huvudet)
 
Topp