Och nu har du bara stålklockor eller?
Har för tillfället bara 2 titanare, JLC och GP, bägge sitter riktigt skönt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och nu har du bara stålklockor eller?
Kolfiber slits inte direkt med värdighet.
Här är en Audemars Piguet Alinghi som enligt ägaren burits relativt varsamt i 5 veckor, kanterna slits snabbt bort.
Den här har jag ingen historia på, men med tanke på hur den ser ut lär en kolfiberklocka sluta som en rund klump?
Kolfiber slits inte direkt med värdighet.
Här är en Audemars Piguet Alinghi som enligt ägaren burits relativt varsamt i 5 veckor, kanterna slits snabbt bort.
Den här har jag ingen historia på, men med tanke på hur den ser ut lär en kolfiberklocka sluta som en rund klump?
Min undran är i så fall vem som är idioten....Jag kan tycka både och är trevligt. Man är nog idiot som Aurum sa=)
Jag har också en titanklocka (den i min avatar) och jag håller med dig, så jävla lätt är den inte. Jag antar att urverket väger en del. Farsans kvartsklocka i titan däremot, den är fan fjäderlätt.
Titan är snyggt, inte lika glänsande som stål, och det är sjukt skönt att bära mot huden.
Menar du att det är en nackdel att titan inte blir lika kallt som stål?Mitt problem med titan är inte vikten, det är att känslan känns plastig.
Titan blir inte lika kallt som stål, det låter annorlunda i "rasslet", känns annorlunda när man tar på det.
Kanske något man tränar bort...
Kände på en Pelagos igår, personlig åsikt är att länken kändes plastig och gav billigt intryck. Riktigt välgjord clasp och lås med förlängningen men hjälpte inte..
Mmmm. Första gången jag provade den var jag riktigt besviken men utseende och framför allt länk med tillhörande funktion gjorde att jag gav den en chans till. Nu äger jag en och bär den oftare än jag hade planerat från början. Härlig klocka!
iPhone | Tapatalk
Någonstans... Ja.Menar du att det är en nackdel att titan inte blir lika kallt som stål?
Skickat från min HTC One S med Tapatalk
Intressant, jag har bara erfarenhet av min Oris titan diver chrono 44mm, men jag upplever inte den som varken lätt eller plastig. Den här från början även högglanspolerade delar, både på länken och bandhornen.Någonstans... Ja.
"Investera" är ett ord jag brukar undvika i klocksammanhang, men i det här fallet tror jag dig.Själv investerade jag i billigast möjliga titan-beater...