• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varing - Falska submariner 116610 med certifikat i omlopp - Varning

Adams

Omega
Hej,

Försöker hålla mig kort, vill bara varna er som är ute på nätet och har planer på att köpa en sport rolex.

Jag jobbar på en pantbank i stockholm, vid två tillfällen under januari har vi haft olika kunder som köpt sin en 116610 via blocket. Klockorna har visat sig vara varit falska..

CERT & BOX:
Klockorna kommer full sett med certifikat och låda(även kvitto), certifikaten är stämplade hos AD, landskoder och serie nr stämmer överens med klockorna.

TAVLAN/VISARE
Tavlorna är riktigt jävla bra men inte helt felfria, kolla med ordentligt med lupp, ta hjälp av handlare eller någon nörd som vet vad man ska kolla efter, visarna och index markeringarna lyser jämnt och med rätt färg(blått).

LÄNK/CLASP:
Länkarna och claspen är mycket fina (nästan att att undrar varför inte dessa tillverkare satsar på eget varumärke?), det ända jag reagerade på var att mekanismen i claspen var lite trögare än original.

BOETT
En annan grej som avslöjar är ref numret som sitter (graverat?) på boetten mellan band hornen. texten var lite sne på en del ställen.. har försökt att fota så gott det går, hoppas ni ser detta. Vikten i klockan och symmetrin på boetten och krona är mycket finr gjort.


var försiktiga, peace!
 

Bilagor

  • IMG-3043.JPG
    IMG-3043.JPG
    156.4 KB · Visningar: 60
  • IMG-3030.JPG
    IMG-3030.JPG
    127.1 KB · Visningar: 66
  • IMG-3025.JPG
    IMG-3025.JPG
    95.5 KB · Visningar: 62

aximand

Panerai
2-Faktor
Hej,

Försöker hålla mig kort, vill bara varna er som är ute på nätet och har planer på att köpa en sport rolex.

Jag jobbar på en pantbank i stockholm, vid två tillfällen under januari har vi haft olika kunder som köpt sin en 116610 via blocket. Klockorna har visat sig vara varit falska..

CERT & BOX:
Klockorna kommer full sett med certifikat och låda(även kvitto), certifikaten är stämplade hos AD, landskoder och serie nr stämmer överens med klockorna.

TAVLAN/VISARE
Tavlorna är riktigt jävla bra men inte helt felfria, kolla med ordentligt med lupp, ta hjälp av handlare eller någon nörd som vet vad man ska kolla efter, visarna och index markeringarna lyser jämnt och med rätt färg(blått).

LÄNK/CLASP:
Länkarna och claspen är mycket fina (nästan att att undrar varför inte dessa tillverkare satsar på eget varumärke?), det ända jag reagerade på var att mekanismen i claspen var lite trögare än original.

BOETT
En annan grej som avslöjar är ref numret som sitter (graverat?) på boetten mellan band hornen. texten var lite sne på en del ställen.. har försökt att fota så gott det går, hoppas ni ser detta. Vikten i klockan och symmetrin på boetten och krona är mycket finr gjort.


var försiktiga, peace!
Skrämmande. Finns det någon bild på verket?
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Några specifika ”handlare” eller länder? Kanske svårt att säga efter bara två objekt förvisso.
 

Hugii

Audemars
"Köpt på Blocket".
Var de solbrända efter sina 2 veckor i Thailand? :)

Tack för att su delar med dig.
 

Sportster

Omega
Har den påstådda blocketaffären verkligen ägt rum? Är det vanligt att folk i god tro försöker panta falska klockor?
 

116334/5

Cartier
Friends Of KS
Lite nyfiken på om de även lyckats få till den etsade kronan i safirglaset?

Jävligt trist oavsett...
Har sett folk på krogen med riktiga skitkopior som har etsad krona på sin, så antagligen har denna de med. På den jag inspekterade var dock kronan alldeles för tydlig de ska ju inte gå att se så sådär lätt..
 

116334/5

Cartier
Friends Of KS
Har den påstådda blocketaffären verkligen ägt rum? Är det vanligt att folk i god tro försöker panta falska klockor?
I ärlighetens namn, den som har tillräckligt med pengar för att köpa en Rolex, är det så rimligt att denne går till en pantbank för att ta ett uruselt lån eller sälja klockan för en alldeles för låg peng? Känns konstigt om det skulle vara så.
 

116334/5

Cartier
Friends Of KS
Hej,

Försöker hålla mig kort, vill bara varna er som är ute på nätet och har planer på att köpa en sport rolex.

Jag jobbar på en pantbank i stockholm, vid två tillfällen under januari har vi haft olika kunder som köpt sin en 116610 via blocket. Klockorna har visat sig vara varit falska..

CERT & BOX:
Klockorna kommer full sett med certifikat och låda(även kvitto), certifikaten är stämplade hos AD, landskoder och serie nr stämmer överens med klockorna.

TAVLAN/VISARE
Tavlorna är riktigt jävla bra men inte helt felfria, kolla med ordentligt med lupp, ta hjälp av handlare eller någon nörd som vet vad man ska kolla efter, visarna och index markeringarna lyser jämnt och med rätt färg(blått).

LÄNK/CLASP:
Länkarna och claspen är mycket fina (nästan att att undrar varför inte dessa tillverkare satsar på eget varumärke?), det ända jag reagerade på var att mekanismen i claspen var lite trögare än original.

BOETT
En annan grej som avslöjar är ref numret som sitter (graverat?) på boetten mellan band hornen. texten var lite sne på en del ställen.. har försökt att fota så gott det går, hoppas ni ser detta. Vikten i klockan och symmetrin på boetten och krona är mycket finr gjort.


var försiktiga, peace!
Får man fråga från vilken AD det var ifrån? Tror du det kan ha varit fakeat? Stämde serienumret på klockan överens med certet? Annars kan de ju varit ett äkta cert och likadan falsk klocka
 

oystercase

Cartier
För mycket glapp mellan bandhorn och SEL. Även om denna är bättre än de flesta andra fakes så se på nedre höger.
Ingen AR under datumluppen.
Spetsiga hörn på timmarkeringarna kl 12, 6 o 9. I call fake.
 

Adams

Omega
Lite nyfiken på om de även lyckats få till den etsade kronan i safirglaset?

Jävligt trist oavsett...
Kronan i glaset var typ perfekt, behövdes lupp för att märka av den och den var liksom "i" glaset som den ska vara, på sämre kopior brukar kronan se ut som ett tryck direkt på och dessutom brukar den vara synlig för blotta ögat.
 
H

Hysteria

Guest
Otroligt. Att folk har mage att knata in till pantbank och försöka dra en sådan fuling. Man slutar ju inte förvånas av alla dessa dumheter. Av nyfikenhet, ni plockar väl leg på de som kommer in med objekt? Torde det inte bli ett polisärende mycket omgående vid förfaranden likt dessa?
 

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Kronan i glaset var typ perfekt, behövdes lupp för att märka av den och den var liksom "i" glaset som den ska vara, på sämre kopior brukar kronan se ut som ett tryck direkt på och dessutom brukar den vara synlig för blotta ögat.

Kronan kan man dock se med blotta ögat om man kollar snett och med rätt ljus, dock ser det väldigt grötigt ut utan lupp :)
 

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Kolla fonten på ROLEX mitt på tavlan och jämför med min 116613.
Syns mest på L:et men även R & E att ”fötterna” på bokstäverna inte stämmer

4A57707C-E01A-49D8-9048-2603FD82A8C8.png

7BDF0C90-8E61-4A73-B460-28480898B205.png

Vilken årgång är din ifrån? Kollar man sub tråden är det väl en del typsnitt som ser ut som tavlan i ts post?

Edit: L i ts tavlan som ser lite lång ut
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Vilken årgång är din ifrån? Kollar man sub tråden är det väl en del typsnitt som ser ut som tavlan i ts post?

Edit: L i ts tavlan som ser lite lång ut
2016.
Det är kanske ingen garanti, var bara något jag reagerade över!
Där är ju även diskussionen med M:et där det finns varianter både med och utan mellanrum dvs 300m & 300 m så Rolex har kanske släppt tavlor som ser lite olika ut beroende på årgång?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Otroligt. Att folk har mage att knata in till pantbank och försöka dra en sådan fuling. Man slutar ju inte förvånas av alla dessa dumheter. Av nyfikenhet, ni plockar väl leg på de som kommer in med objekt? Torde det inte bli ett polisärende mycket omgående vid förfaranden likt dessa?
Det kan ju lika gärna vara någon som köpt den i god tro och sedan behövt gå till pantbanken.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

Försöker hålla mig kort, vill bara varna er som är ute på nätet och har planer på att köpa en sport rolex.

Jag jobbar på en pantbank i stockholm, vid två tillfällen under januari har vi haft olika kunder som köpt sin en 116610 via blocket. Klockorna har visat sig vara varit falska..
Tack för att du delar med dig. Tar man/ni förresten in och lagrar personuppgifter på de som försöker panta objekt?
 
Topp