• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varing - Falska submariner 116610 med certifikat i omlopp - Varning

Även verken i dessa ser bra ut, en lekman skulle ha svårt att se skillnad. Visarna snurrar åt rätt håll i visarställ oxh datumet växlar som en Rolex ska.
 
Är det bildernas vinkel som gör att det ser ut som att endlinksen är alldeles för mycket i nivå med luggarna?
 
Tack för att du delar @Adams men du måste lägga ut serienumret i textform så att det blir sökbart på internet för att varna andra om just denna klocka.
 
  • Like
Reactions: S.L
Läbbigt! Även om det går att se små skillnader är det nog få som skulle se om man inte misstänkte ngt....

Tack för att du informerar!

Själv är jag glad att jag mest pysslar med gamla Tissoter.. :)
 
Läskigt detta när även alla övriga handlingar kopieras nära perfektion. Det måste ju vara en tidsfråga innan en sån här klocka hamnar på forumet och riskerar att cirkulera bland mindre noggranna forumiter.
 
Låter som taget ur filmen "måste gitt" :)
Men på ämnet så vet jag om dessa klockor sen tidigare. De har också (numer) urverk som är obehagligt (visuellt) nära de riktiga:

http://getrealluxury.com/beware-chi...t-11-clone-almost-impossible-tell-difference/
Bilderna i den "artikeln" har watermarks från något som verkar vara en hemsida för fake klockor. Efter den initiala bashningen fortsätter han att prata om hur bra kopiorna verkligen är... Han har ett syfte med det han skriver, men det är nog inte det det verkar först.
 
God kväll, hoppar in med lite bilder på ovan nämnda klocka!
IMG_20190121_143322.jpg
IMG_20190121_143225.jpg
IMG_20190121_143230.jpg
IMG_20190121_143027.jpg

sämre finish i urverket, och tänderna på kugghjulet stålfärgade, ingen parachromfjäder
 

Bilagor

  • IMG_20190121_143322.jpg
    IMG_20190121_143322.jpg
    127.6 KB · Visningar: 8
Senast ändrad:
Jag som inte är en stor Rolex-fan hade garanterat trott att den var äkta, med cert och box och dessa bilder.
Så detta är helt vidrigt! Jag gissar att väldigt många skulle kunna köpa dessa. Det slutar med att man inte kan köpa klocka för det kan vara fejk, och inte heller använda för man är rädd att bli rånad. Som Luuk säger; "Vart är vi på väg".
Faaan, säger jag!
 
Hej,

Försöker hålla mig kort, vill bara varna er som är ute på nätet och har planer på att köpa en sport rolex.

Jag jobbar på en pantbank i stockholm, vid två tillfällen under januari har vi haft olika kunder som köpt sin en 116610 via blocket. Klockorna har visat sig vara varit falska..

CERT & BOX:
Klockorna kommer full sett med certifikat och låda(även kvitto), certifikaten är stämplade hos AD, landskoder och serie nr stämmer överens med klockorna.

TAVLAN/VISARE
Tavlorna är riktigt jävla bra men inte helt felfria, kolla med ordentligt med lupp, ta hjälp av handlare eller någon nörd som vet vad man ska kolla efter, visarna och index markeringarna lyser jämnt och med rätt färg(blått).

LÄNK/CLASP:
Länkarna och claspen är mycket fina (nästan att att undrar varför inte dessa tillverkare satsar på eget varumärke?), det ända jag reagerade på var att mekanismen i claspen var lite trögare än original.

BOETT
En annan grej som avslöjar är ref numret som sitter (graverat?) på boetten mellan band hornen. texten var lite sne på en del ställen.. har försökt att fota så gott det går, hoppas ni ser detta. Vikten i klockan och symmetrin på boetten och krona är mycket finr gjort.


var försiktiga, peace!
Tusen tack för inlägget!! Verkligen!
 
Dessa har varit ute på marknaden sedan 2013. Har sett ett flertal just 116610LN samt DSSD liknande denna.
 
Just nu cirkulerar falska svarta och vita 116500 med stämplade cert osv i Sverige!

Sett ett par av dessa men inte i Sverige, Dock inte så svåra att urskilja vid närmare granskning.
Öppnar man dom ser man direkt att dem är kloner.
 
  • Like
Reactions: Bas
Även 16610LN har jag sett ett 20-tal där samtliga varit Z-serie.
Flertalet har även haft samma serienummer.
 
Tillbaka
Topp