• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Varning! Försök till bedrägeri på Blocket med referens till klocksnack

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lutte

Cartier
2-Faktor
Innan den här diskussionen fladdrar iväg är det en handfull konton på KS som blivit kapade. En handfull av snart 30.000.
Samtliga hade liknande lösenord på flera ställen och ingen hade tvåfaktorsautentisering påslagen.

Undrar fortfarande varför det inte går att skicka ett mail vid en ny inloggning även för de som inte ännu kör 2FA.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Undrar fortfarande varför det inte går att skicka ett mail vid en ny inloggning även för de som inte ännu kör 2FA.
Vad är det för slags 2FA?

(Har uppenbarligen inte slagit på det, än, men nångång kanske... beroende på vad det är. Nu är jag inte så orolig; har extremt svårt lösenord som endast används här, förstås...)
 

RobVintage

Panerai
Tydligen har någon lagt ut klockor på blocket och på något sätt hänvisat till sitt påstådda (mitt) medlemskap här och använt min alias och ev inloggning.

Hoppas verkligen ingen blev lurad!

Jag har nu förstås bytt lösenord, men vill ändå skriva detta så förhoppningsvis inget blir lurad, och så att vi kan vara uppmärksamma inför framtida liknande försök. Annonsen var alltså inte på KS utan blocket vilket ju också är märkligt när han sedan hänvisar till KS. Han ville tydligen inte använda swish vilket också är lite märkligt minst sagt.

En lärdom av detta (förutom att byta lösenord ibland) är att alltid kräva att betala via swish samt att om något verkar skumt så stay away!
Vad sålde han/hon för klocka?
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Vad är det för slags 2FA?

(Har uppenbarligen inte slagit på det, än, men nångång kanske... beroende på vad det är. Nu är jag inte så orolig; har extremt svårt lösenord som endast används här, förstås...)

Antingen app eller kod till mailen. Kör också unikt lösenord och mailalias så jag oroar mig inte supermycket heller, men det vore nog bra för många om de fick ett mail när en inloggning görs på en ny enhet. Skulle försvåra den här sortens bluffar rejält.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Antingen app eller kod till mailen. Kör också unikt lösenord och mailalias så jag oroar mig inte supermycket heller, men det vore nog bra för många om de fick ett mail när en inloggning görs på en ny enhet. Skulle försvåra den här sortens bluffar rejält.
Vilken app?
 

Opinioncarb

Cartier
2-Faktor
Screenshot_20200506_211739_se.appcorn.Blocket.jpg
Screenshot_20200506_211734_com.android.chrome.jpg

Varning!
 

pulpen

Cartier
2-Faktor
@Leben
En till fundering/förslag, idagsläget går PM att radera, ifall de inte gick att radera skulle denna typ av bedrägeri försvåras. Går det att ordna?
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
@Leben
En till fundering/förslag, idagsläget går PM att radera, ifall de inte gick att radera skulle denna typ av bedrägeri försvåras. Går det att ordna?

Det är väldigt mycket enklare att bara skicka ett mail när en ny inloggning görs. Dessutom finns det en massa skäl att radera PM.
 

Script

Cartier
jag uppmärksammades på detta nu ikväll!
har nu ändrat lösen samt satt på 2FA.
Hoppas verkligen ingen har råkat illa ut på grund av denna värdelösa människa.

Tackar samtidigt forumet som når ut på sms och i inboxen, ni är bäst!
Hur skulle du gissa att ditt lösen läckt till idioten?
 
jag uppmärksammades på detta nu ikväll!
har nu ändrat lösen samt satt på 2FA.
Hoppas verkligen ingen har råkat illa ut på grund av denna värdelösa människa.

Tackar samtidigt forumet som når ut på sms och i inboxen, ni är bäst!
Det är väl andra gången någon hackar ditt KS konto?
Några månader sedan blev jag också kontaktad av ditt konto här på KS angående en sub på tradera. Det börjar bli larvigt nu hur många bedragare refererar till KS pga. att dom kapat någon användare...
 

Strauss

Omega
2-Faktor
Det är väl andra gången någon hackar ditt KS konto?
Några månader sedan blev jag också kontaktad av ditt konto här på KS angående en sub på tradera. Det börjar bli larvigt nu hur många bedragare refererar till KS pga. att dom kapat någon användare...

Då fick jag en fråga om jag säljer en klocka på tradera. Jag sade nej och personen som hörde av sig sa att han hade refererat till min GG-tråd så i det fallet så förstod inte jag att jag blivit hackad.
 
Då fick jag en fråga om jag säljer en klocka på tradera. Jag sade nej och personen som hörde av sig sa att han hade refererat till min GG-tråd så i det fallet så förstod inte jag att jag blivit hackad.
Vet inte vad det var. Vad jag fick var ett meddelande från din profil med en länk till din GG- tråd.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp