• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Ovanligt billig Explorer på Blocket, kan den vara äkta?
Annonsen verkar kosher men jag vet inte.
https://www.blocket.se/annons/norrbotten/rolex_explorer_1/89729674
Skärmklipp.PNG
Ja det är lite skumt att den ligger så lågt men det kanske är någon som behöver snabba cash.

Ja alltså den skulle kanske behöva en service, men vad blir det totalt? 35000kr kanske? Fortfarande riktigt billigt.
Ja verkligen. Hade jag inte ägt en själv så hade man ju slagit till förutsatt att allt är OK. Klockans serienummer verkar ju också stå på kvittot från Rob E så det verkar ju OK vid en första anblick.

Ja verkligen. Hade jag inte ägt en själv så hade man ju slagit till förutsatt att allt är OK. Klockans serienummer verkar ju också stå på kvittot från Rob E så det verkar ju OK vid en första anblick.
Verkar som att någon kan göra ett kap här. Men jag skulle kollat på den i verkligheten om jag var intresserad. Se så att klockan och säljaren ser okej ut.

Ovanligt billig Explorer på Blocket, kan den vara äkta?
Annonsen verkar kosher men jag vet inte.
https://www.blocket.se/annons/norrbotten/rolex_explorer_1/89729674
Skärmklipp.PNG
"Kalix" ;) Det är möjligt att det är legit men kombinationen av ett erbjudande som är för bra för att vara sant och en ort som de flesta har 100+ mil till låter suspekt...Det skulle inte förvåna mig om det kommer en massa bortförklaringar om man erbjuder sig att hämta på plats.

"Kalix" ;) Det är möjligt att det är legit men kombinationen av ett erbjudande som är för bra för att vara sant och en ort som de flesta har 100+ mil till låter suspekt...Det skulle inte förvåna mig om det kommer en massa bortförklaringar om man erbjuder sig att hämta på plats.

Han skickar inte, enbart f2f :) därav av de billiga priset enligt han

Möjligt, men råkar man bo i norrbotten så är man nog van vid att köra lite ;)
Verkar säljaren glad vid att träffas så kan jag inte ana mig att det är något konstigt med klockan, men det ser man säkert när man träffar snubben.

Möjligt, men råkar man bo i norrbotten så är man nog van vid att köra lite ;)
Verkar säljaren glad vid att träffas så kan jag inte ana mig att det är något konstigt med klockan, men det ser man säkert när man träffar snubben.
Kan bli svårt att låta en AD ta ett titt på den innan köp men den lokala renskötaren kanske har koll? ;)

Inte fått ngn bild ännu. Nu verkar det som någon annan ska köpa klockan. Dock inga förslag på swish/skicka eller liknande.
Så någon åker dit för den? Även om det är långt, så är det ju värt om allt är schysst med dealen. Dock trist och dyr resa i onödan om det inte är det ...

Tillbaka
Topp