• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

VARNING: TimeToWatch.dk

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tack för varningen om timetowatch.dk, har svårt att se att jag skulle handla där i framtiden efter dem historier man hört.
 

jabla

Sarlacc
Tråkig historia men tack för att du delar med dig.
Kommer inte att handla från TimeToWatch.dk
 

OSKEEER

Friends of KS
2-Faktor
Trist historia! Hoppas det löser sig på bästa sätt för din del.
Kommer att avstå från affärer med TimeToWatch.dk
 

M021

Rolex
2-Faktor
Tråkigt, svartlistad.
Upprör mig något enormt som redan påpekat Tidigare i tråden. Vad som inte nämnts är hur han påpekar hur han sålt tre liknande referenser och att det inte påpekats, där han enligt min mening försöker göra det till ditt problem. det säger i själva verket mer om honom än om dig. Stå på dig.

Känns som en goodguy badguy funktion skulle finnas för handlare, typ review funktion som syns med nicket
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Trist, och idel undanflykter från TimeToWatch.dk.

"The watch does not have a lower value because of this box. If you came to me in 2-3 years to re-sale the watch the price would be the same. The box is a small detail but since this is not a limited Edition piece nobody really care if it is this or that box. I have sold 3 other PAM372 and no one has ever mentioned this before you and I did not have focus on this crystal before."

Kanske beroende på att de tre andra köparna fått rätt box från början?
 

Blackmore

Panerai
Har ibland klickat på hans annonser. Kommer inte att göra det mer ...

"Snålheten bedrar visheten" har väl sällan stämt bättre.
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Tack för varningen gällande timetowatch.dk
Jag kommer inte göra några affärer med timetowatch.dk
 

wadstroem

Cartier
Oh en Jökare:) Ingår inte att svensk lag inte gäller i Danmark?

Trist historia. Stå på dig Ts.


Vad är det som säger att dansk lag ska tillämpas i det här fallet? De svenska konventioner som säger att lagen i säljarens land ska tillämpas vid köpavtal gäller ju inte mellan företag och konsument.

Jag antar att det blir Konsument Europa som avgör vilket lands bestämmelser som ska tillämpas, så förstår inte din raljerande ton.
 

Cryssarn

Rolex
Trist, och idel undanflykter från TimeToWatch.dk.

"The watch does not have a lower value because of this box. If you came to me in 2-3 years to re-sale the watch the price would be the same. The box is a small detail but since this is not a limited Edition piece nobody really care if it is this or that box. I have sold 3 other PAM372 and no one has ever mentioned this before you and I did not have focus on this crystal before."

Kanske beroende på att de tre andra köparna fått rätt box från början?
eller inte vet att dom fått fel? skulle lätt kunnat hända mig
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Tråkigt som tusan när det blir fel när man gör affär, än värre när det är en affär med någon utomlands. Hoppas att det löser sig och att Timetowatch.dk, vaknar upp och betalar tillbaka köpeskillingen.

Jag har glanat på deras annonser ett gäng gånger, och hade precis fått för mig att köpa en JLC från dem.......men nu får det bli en annan säljare....:(
 

16610

Patek
2-Faktor
Trist historia. Men bra att du delar med dig. Hoppas det löser sig på bästa sätt.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Märkligt att man som företag väljer att tjafsa. Ta tillbaka klockan gör en pudel, be om ursäkt och få lite gott rennomé på köpet.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Allt för många småhandlare som gräver sin grav för några tusenlappar.. Mindre smart.

Håller med. Ska företaget sägas upp imorgon förstår jag det. Tror dock det finns planer på att hålla på längre än så. Tänk om Bingoralf hade kunnat skriva en tråd i positiv bemärkelse. Tror då många här hade valt att handla där pga av erfarenhet och referens och tagit ett lite högre pris.
 
  • Like
Reactions: cab

Miami

Rolex
2-Faktor
Riktigt trist :(
Synd att de inte inser vad ett bra bemötande hade gett dem i cred på forumet än vad som skrivs nu.. Borde vara enkelt att räkna på kan man tycka...
Hoppas det löser sig
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Oh en Jökare:) Ingår inte att svensk lag inte gäller i Danmark?

Trist historia. Stå på dig Ts.
Annonsen har annonserats på ett svenskt klockforum/svensk annonsplats som är uteslutande inriktad till svenska köpare. jag skulle nog säga, utan att ha läst praxis, att svensk konsumentlag gäller.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Han får väl fixa ett nytt plexi och korrekt box helt enkelt.
Om folk skiter i vilken box som kommer med klockan så kan han ju ta en korrekt box från en annan klocka han köper och sälja den klockan som icke komplett. Folk skiter ju ändå i vilken Box som kommer med klockan. :rolleyes:

Minst sagt dåligt skött.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Annonsen har annonserats på ett svenskt klockforum/svensk annonsplats som är uteslutande inriktad till svenska köpare. jag skulle nog säga, utan att ha läst praxis, att svensk konsumentlag gäller.
Jaså. Bolag går under de lagar inom vilket land de är skrivna, dvs dansk lag i detta fall. Därtill måste de såklart anpassa sig efter vissa lokala bestämmelser.

Eller menar du att han ska betala svensk skatt på vinsten också?
 
  • Like
Reactions: jhm

POO

Panerai
Jag ville inte göra någon upprörd utan tycker bara fenomenet med "jökare" som rabblar kkl så fort nått gått åt pipan är lite kul.
Dansk lag, om man kan läsa vad där står, säger samma sak som svensk pga. EU.
 
För min del är det väldigt viktigt med rätt box. Jag hade nog skickat tillbaka den redan när plexit saknades säljs den som like new ska allt ingå! Det att han säger att han inte vet vad som ska ingå är sjukt skrämmande
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Inte bara är han dyr, TimeToWatch.dk,
han gör inte rätt för sig heller. Ingen jag kommer att göra affärer med!
 
Topp