• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vart får man tag på ett NASA Velcro strap till sin speedy?

Så här på en tisdag och eftersom ingen har nämnt detta tidigare så tänkte jag tipsa om vart man kan kan få tag på så nära the "real deal" som det går!

https://www.seb12100030.com/collections

Finns även en recension och en del snack om honom på watchuseek (såklart)

http://forums.watchuseek.com/f20/re...-strap-lots-pictures-text-inside-3065578.html
http://forums.watchuseek.com/f20/speedmaster-nasa-strap-remake-anyone-got-one-these-1430154.html

Känns som givet val om man har en speedy :) !

Beställde en kort Mil-Spec version igår, 493kr med frakt. Skall bli intressant att jämföra den med GGB´s korta version. :)
 
Beställde ett fr Phil
men har ännu ingen klocka till bandet:
1465587254920-1721239525.jpg

Så jag har inte bemödat mig att öppna upp förpackningen. Kan dröja med passande ur...tyvärr.
Edit: ser att printen är lite svag, tål och tänkas på för er som tycker det är väldigt viktigt. Mig stör det inte.
 
Va just inne på ggb och tänkt beställa ett, men dom har rör tillfället stängt ner för att hinna ikapp! Va f*n?! Kul att det går bra dock :)
 
Notera att detta är bara mina egna personliga åsikter!

Bandet kom idag och vid första anblick så får man en god och mysig känsla pga förpackningen.
_DSC6397.JPG


GGB och Kizzi + Speedy.....
_DSC6400.JPG

Det nya velcrot från Kizzi åkte på omedelbart. Det första jag märkt är att bandet är mjukt, följsamt och sitter mycket bekvämare runt handleden. GGB´s velcro påminner dig hela tiden däremot. Den är styvare och strävare mot huden. Den större ringen pressar hårdare på min beniga handled. Till skillnad mot Kizzi, där jag knappt känner att det sitter ett velcro runt handleden medan jag skriver denna recension. Helt klart ett mycket positivt första intryck!
_DSC6406.JPG

_DSC6410.JPG

Jag låter bilden nedan tala för sig själv. Skall dock tillägga att min velcro från GGB har ett år på nacken. Men något säger mig att Kizzi´s velcro kommer inte att se likadan ut om ett år.
_DSC6413.JPG


Sammanfattningsvis så känns GGB´s velcro billigare men är av okej kvalité. Kizzi´s känns mer genomtänkt och ergonomisk. Även här är kvalitén helt okej men snäppet bättre. Så om jag var tvungen att välja ett av dessa band, då blir det helt klart Kizzi. Om jag nu skulle åka till Mars imorgon då vill jag ha något som sitter skönt och inte besvärar mig. Att det dessutom är snyggt höjer betyget. :)
_DSC6408.JPG

_DSC6405.JPG
 
Notera att detta är bara mina egna personliga åsikter!

Bandet kom idag och vid första anblick så får man en god och mysig känsla pga förpackningen.
_DSC6397.JPG


GGB och Kizzi + Speedy.....
_DSC6400.JPG

Det nya velcrot från Kizzi åkte på omedelbart. Det första jag märkt är att bandet är mjukt, följsamt och sitter mycket bekvämare runt handleden. GGB´s velcro påminner dig hela tiden däremot. Den är styvare och strävare mot huden. Den större ringen pressar hårdare på min beniga handled. Till skillnad mot Kizzi, där jag knappt känner att det sitter ett velcro runt handleden medan jag skriver denna recension. Helt klart ett mycket positivt första intryck!
_DSC6406.JPG

_DSC6410.JPG

Jag låter bilden nedan tala för sig själv. Skall dock tillägga att min velcro från GGB har ett år på nacken. Men något säger mig att Kizzi´s velcro kommer inte att se likadan ut om ett år.
_DSC6413.JPG


Sammanfattningsvis så känns GGB´s velcro billigare men är av okej kvalité. Kizzi´s känns mer genomtänkt och ergonomisk. Även här är kvalitén helt okej men snäppet bättre. Så om jag var tvungen att välja ett av dessa band, då blir det helt klart Kizzi. Om jag nu skulle åka till Mars imorgon då vill jag ha något som sitter skönt och inte besvärar mig. Att det dessutom är snyggt höjer betyget. :)
_DSC6408.JPG

_DSC6405.JPG

Ser kanon ut! Längtar tills min landar! Har också en GGB som jag använder mycket.
 
Notera att detta är bara mina egna personliga åsikter!

Bandet kom idag och vid första anblick så får man en god och mysig känsla pga förpackningen.
_DSC6397.JPG


GGB och Kizzi + Speedy.....
_DSC6400.JPG

Det nya velcrot från Kizzi åkte på omedelbart. Det första jag märkt är att bandet är mjukt, följsamt och sitter mycket bekvämare runt handleden. GGB´s velcro påminner dig hela tiden däremot. Den är styvare och strävare mot huden. Den större ringen pressar hårdare på min beniga handled. Till skillnad mot Kizzi, där jag knappt känner att det sitter ett velcro runt handleden medan jag skriver denna recension. Helt klart ett mycket positivt första intryck!
_DSC6406.JPG

_DSC6410.JPG

Jag låter bilden nedan tala för sig själv. Skall dock tillägga att min velcro från GGB har ett år på nacken. Men något säger mig att Kizzi´s velcro kommer inte att se likadan ut om ett år.
_DSC6413.JPG


Sammanfattningsvis så känns GGB´s velcro billigare men är av okej kvalité. Kizzi´s känns mer genomtänkt och ergonomisk. Även här är kvalitén helt okej men snäppet bättre. Så om jag var tvungen att välja ett av dessa band, då blir det helt klart Kizzi. Om jag nu skulle åka till Mars imorgon då vill jag ha något som sitter skönt och inte besvärar mig. Att det dessutom är snyggt höjer betyget. :)
_DSC6408.JPG

_DSC6405.JPG
Tack för att du delar med dig, ser riktigt bra ut! Ska nog beställa ett band till Speedyn jag med. När du får tid över får du gärna bjuda på ett WS med nya bandet. :)
 
Jag tror jag blev förvirrad halvvägs i tråden. Gick det att beställa "äkta" via AD eller är det som benämns som från Kizzi the real deal?
Har missat detta bandet tidigare men nu MÅSTE jag ha ett till min Speedy!
 
Lite dåliga Iphone foton....
IMG_8479.JPG
IMG_8480.JPG
IMG_8482.JPG
IMG_8483.JPG
Riktigt snyggt det där bandet alltså! Hur upplever du det är att ha metallöglan in mot handleden? Jag googlade runt en hel del när jag tillverkade mitt och såg de olika varianterna man kan trä det på. Trär mitt som ett nato och har anpassat längden efter det. Detta gör att öglan blir en del av bandet då jag var orolig att det skulle trycka in i handleden annars. Nackdelen med att trä den på mitt sätt är ju att man inte ser baksidan av klockan när den är av (och vilar i NASA påsen :D).
Ska nog tillverka en längre version 2 också.
IMG_7121.JPG
 
Tillbaka
Topp