• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vart köper ni era klockor?

Mest KS. Även AD ett gäng och även köpt på chrono24. Kul med nytt från AD men dyrt om man är flippare.. :confused:

Skulle föreslå att @jhes lägger till en poll där man väljer sin huvudsakliga köpmetod.

Klocksnack
Chrono24
Fb
Tradera
Blocket
Annat..

Bara för att nämna några stora. Blir lättre att se hur det ligger till då :)

För min del köptes en del billigt på ebay i början men nu har jag blivit bekväm här på Klocksnack. Köper och säljer nästan uteslutande här, tryggt och enkelt.

Blivit en klocka av AD tidigare och kommer bli ytterligare en i början på 2019 :)

Någon som gjort affär via KS av medlem med 0 inlägg?
Säkert inget konstigt men man reagerar ju ändå...

Jag sålde en klocka till en medlem med 0 inlägg. Inga konstigheter så länge man får swishen på kontot, sedan nummer och adress tillhör samma så lär det inte vara några problem :)

Watches of knightsbridge, Chrono24, har köpt en del billigare klockor på tradera och eBay. Tycker prisklassen på klockan avgör var man köper den och vilken risk man är beredd att ta.

KS & det stora klockcentrumet på
Fb är självklara favoriter såklart. En kväll går snabbt inne på KS.. blocket går av förklarliga orsaker att göra riitkigt fynd på om man är snabb & har lite tur.. :)

Jag brukar handla på
Chrono24
Seiyajapan
Gnomonwatches och hos klockmaster etc
Och har aldrig haft problem. KS kan jag inte uttala mig om än eftersom jag är en färsking här och får inte handla här än. :)

KS, Blocket, C24, Tradera, watchuseek.

Har även sålt på alla utom den sista. Generellt är det ju köp säljaren som gäller oavsett plattform.

Nu handlar denna tråden om att köpa men en grej värt att notera är hur dyrt det är att sälja på c24. När jag sålde en klocka för 3500Eur så kostade annonsen 1000kr, frakten (ink försäkring) 1000kr och avgiften till paypal 1200kr. Det är liksom närmare 10% av priset..

Enklare/ billigare från KS, ändå länge.
Handlat lite ny klockor på diverse nätsidor.
Köpt dyrare av vänner
Köpt från AD, då från Krons

AD främst, men KS är en fin plattform för affärer, finns några bra grupper på FB där du kan göra affärer

Chrono24, köper nästan uteslutande från gråhandlare.

Pallar inte hassla med AD längre och deras snorkighet och löjliga krav på kunder (Franks UR uteslutet, dem är skitbra).

I övrigt har inte AD dem Rolex modellerna inne som jag är intresserad av främst.

Tillbaka
Topp