• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Veckans Tema v.22 - Sällskådat

MasterChief

Silver
2-Faktor
Då kör vi igen! Andra veckan i rad! Ingen återvändo!

Veckans Tema - Den klocka i er samling som ni använder mest sällan.

Så, rota i era skåp. Leta fram det där felköpet eller klockan ni började med som ni inte vågar visa er med längre. Vilken klocka har ni använt minst på senare tid? Och varför?

För egen del är det min första ”riktiga” klocka. Eller ja, det tyckte jag då. Numera vågar jag knappt bära min MVMT. Den är sjukt oversized, alldeles för blingig för mig och bara jättetråkig i förhållande till allt annat skoj som snurrar och ligger i lådor..

A08C90DC-06F1-4358-BA31-4DF57DE01250.jpeg

Leta i lådorna! Vad har ni för spektakel liggandes? :D

Veckans Tema - Arkiv
https://klocksnack.se/threads/veckans-tema-v-21-jymden.92821/

Då kör vi igen! Andra veckan i rad! Ingen återvändo!

Veckans Tema - Den klocka i er samling som ni använder mest sällan.

Så, rota i era skåp. Leta fram det där felköpet eller klockan ni började med som ni inte vågar visa er med längre. Vilken klocka har ni använt minst på senare tid? Och varför?

För egen del är det min första ”riktiga” klocka. Eller ja, det tyckte jag då. Numera vågar jag knappt bära min MVMT. Den är sjukt oversized, alldeles för blingig för mig och bara jättetråkig i förhållande till allt annat skoj som snurrar och ligger i lådor..

A08C90DC-06F1-4358-BA31-4DF57DE01250.jpeg

Leta i lådorna! Vad har ni för spektakel liggandes? :D

Veckans Tema - Arkiv
https://klocksnack.se/threads/veckans-tema-v-21-jymden.92821/
Rolig tema :D

IMG_1505.JPG

Den här har inte ens fått behålla sitt armband tydligen.
Undrar om jag köpte den redan innan jag köpte min första vintageklocka?
Den går lite dåligt och det där förbannade datumet och dagen orkar man ju aldrig skruva ut kronan och ställa in. Lite klumpig känns den också. Fastnar i bilbältet och jackärmen. Så är den bara nästan snygg. Kanske skulle ha köpt en med normala, hiskeliga SKX-händer och enfärgad vridring och kanske en lite mindre och kanske ingen alls egentligen. Jajja. Så kan det gå när man köper sin första mekaniska.

Köpte faktiskt också en MVMT när klockintresset startade.. Mycket man inte visste då. Har dock givit bort den nu.
20151009_100345.jpg
Så för min del blir det sällskådade klockan jag faktiskt använde dagligen i nästan 8 år. Seiko SNL003P Arctura. Köpte den 2006 och var då enda klockan jag hade.. Nu har den (enligt excel-arket) inte använts de senaste 2,5 åren
20150402_075228.jpg

Kanske måste se om den startar igen ...

30-årspresent från min fru för 22 år sedan.
Tillsnyggad med nytt glas av Werner, används till lunchen när vi har årsdag i bästa fall tillsammans med en pikétröja som jag fick en vecka efter att vi träffats.
Pikétröjan fick jag låta skräddaren sy om när jag bytt livstil.

4BABC16B-1453-47B4-98A9-6469425032BD.jpeg

För att jag spyr bara jag ser den , vet inte ens vart den kommer ifrån. Har väl stöle den på nön wermländsk efterfest mä för möe dåligt hembränt å bare ville göre slut på ägarens lidande.
IMG_20180528_161718.jpg

Min Tärnan Lyx hamnar på handleden jättejättesällan.:( Supertjusig gammalt ur, men egentligen alldeles för litet för min smak. Används egentligen bara när jag tvingas bära mörk kostym med slips. Så nästan aldrig. Så sällan faktiskt att jag inte hade en bra bild på uret i fråga utan tog en sprillans ny bild.
0528.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp