• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Veckans Tema v.22 - Sällskådat

Skulle nog vara dessa två tror jag fastän jag gillar båda. Locmanklockan är för stor och CKklockan... är en CKklocka :p

58899065-C319-4A90-89A1-33D4ADFB7A47.jpeg
42CDC9C0-25B7-4903-A0EE-597DFCC01296.jpeg

OM cK var dyrare skulle dom ha högre status, designen är det inget fel på.
cK har mer karisma än de flesta.

Priset är ganska sjukt faktiskt när jag kollar på dem nu. Man kan ju få en Swiss Made cK för en tusing. Kvaliteten verkar okej också, min är 20år gammal :) Går dock inte komma undan att det är en parfymklocka :p

Priset är ganska sjukt faktiskt när jag kollar på dem nu. Man kan ju få en Swiss Made cK för en tusing. Kvaliteten verkar okej också, min är 20år gammal :) Går dock inte komma undan att det är en parfymklocka :p
CK är väl botten av Swatch group? Swatch och flikflak rankas högre av mig men av swatch group rankas dom väl likvärdigt på stegen?

Får nog vara denna trogna rackare.
Första ordentliga klockan och den fick jag när jag fyllde 18. Alltså 11 år sedan och hade den dagligen i drygt 9år innan jag hittade till klocksnack (alla vet vad som händer när man reggar sig här). Används iprincip aldrig nu men kommer alltid vara kvar med mig :)
IMG_20180302_195936-01.jpeg

Min dotter frågade mig hur jag tänker kring klockorna som bara ligger i lådan. Jag tycker lite synd om dem, svarade jag.
"Mmm.. lite som när jag hade gosedjur, då."
Den här är det mest synd om. Första vintageköpet i butik. Var grymt nöjd hela vägen hem från Prag. Men nu väntar den på en service som aldrig kommer.
IMG_20180529_192430.jpg

Tillbaka
Topp