• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vi som har svårt att flippa klockor

Jätte fina klockor, kanske lite tråkigt att dem är lite "lika". Finns ju mycket fint och roligt att köpa som inte är just Rolex. Har du råd så behåll alla tills du kommit fram till vilken/vilka som ska stanna. Under tiden köp på dig lite annat som Seiko, Panerai, Tudor eller Omega tex.

Skulle personligen behållit Hulken och Batman!

Jag får se hur det blir. Daytona är på sikte och i så fall kan man sälja ev Batman. Det blir säkert bra. Men vi är nog rörande överens om att klockorna är lik varandra. Att köpa och flippa är nog inte min grej som många ovan nämner. Vill inte heller vänja mig vid det. Köper det jag verkligen älskar och tanken är att allt jag köper ska väl behållas.

Trevlig med så många feedback! Inte konstigt att älskar KS! :cigar:

Sålde inget första året jag var medlem på KS, andra året blev det en del säljande i takt med att suget efter nytt slog kärleken till det som fanns i klocklådan.

Kan alltid titta på mitt spel/filmrum för att avskräcka mig från vidare hoarding beteende :angel:

USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1581239517837.jpeg
Hade varit kul att släppa in en klättrande 3 åring där och se hur det hade sett ut efter det :)

Skänker klockan inte längre någon glädje, sälj den. Men inte direkt! Utan lägg ifrån den en vecka eller två. Sen ta fram den och bär den. Blir du glad av den igen så borde den behållas :) Men är intresset helt dött för klockan är det lika bra att göra sig av med den för något annat istället.
håller med! Tänkte sälja min guld/stål sumbraniner 116613 bluesy. resulterade i att ha kvar den efter någon veckas uppehåll. Nu hade man varit ledsen om man hade sålt den:):):rolex:

En AP hade varit trevlig. Kanske en 15450 eller 15300 men blå tavla. Men en daytona, AP och en av rolex samlingen så hade man nog varit klar en bra stund....
Där kommer du inte ångra dig, jag tänkte precis som dig och köpte just en AP 15450 med blå tavla. Det blev ett bra komplement till en Daytona, Batman och en omega PO. Riktigt nöjd med samlingen nu.

Där kommer du inte ångra dig, jag tänkte precis som dig och köpte just en AP 15450 med blå tavla. Det blev ett bra komplement till en Daytona, Batman och en omega PO. Riktigt nöjd med samlingen nu.

Vad roligt att höra! Frågan är om man ska en 15450 eller 15300? Den nya 15500 är nog lite för stor på mig. Testade en i Singapore för ett par år sedan. Hur upplever du storleken jämfört med Batman tex?

Vad roligt att höra! Frågan är om man ska en 15450 eller 15300? Den nya 15500 är nog lite för stor på mig. Testade en i Singapore för ett par år sedan. Hur upplever du storleken jämfört med Batman tex?
15300 bärs lite större än Batman typ 41mm och 15450 snäppet mindre typ 39mm.
Jag valde 15450 i stället för 15300 pga priset. Man får ge 100k till för en fin 15300 med blå tavla och det tycker jag är lite väl. Jag har ju små handleder (16,5cm) och tycker 37mm passar och sitter riktigt bra på mig

15300 bärs lite större än Batman typ 41mm och 15450 snäppet mindre typ 39mm.
Jag valde 15450 i stället för 15300 pga priset. Man får ge 100k till för en fin 15300 med blå tavla och det tycker jag är lite väl. Jag har ju små handleder (16,5cm) och tycker 37mm passar och sitter riktigt bra på mig
Jaha ok. Får se om jag kan testa något liknande. Ändå stor prisskillnad. Spännande!

Är du medveten om att du har fel tag?
Isf bör det kanske nämnas i din annons.

Förvisso framgår det ju utav bilderna men inte alla som har koll på det tänker jag..

Fel tag? Vad menar du?

Grön tag påvisar 5års garantin som kom 2015.
Nu vet jag inte året på just din klocka men jag vet att matt tavla fanns endast fram till 2013, dvs du ska ha en röd tag.

Klockan är från 2012 och då var det röd tagg som följde med. 2015 kom grön tagg och 5 års garanti ;)

none of my business kanske då jag inte är spekulant. MEN om någon påtalat direkta felaktigheter i en säljesannons är det väl säljarens skyldighet att åtgärda detta?!?! Som påtalat finns det kanske okunniga spekulanter som betalar ”extra” för de tillbehör som ingår?! Om om varken tag eller box är korrekt borde väl detta framkomma i annonsen? Det är väl ett krav från klocksnacks sida? Om inte så borde det definitivt vara det.

Tillbaka
Topp