Granger9050
Silver
SverigeDemokrat?Kommer en SD igenom borde de flesta klockor klara sig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SverigeDemokrat?Kommer en SD igenom borde de flesta klockor klara sig.
Går in bakvägen, där man kan smuggla in vad som passar en.Hur gör ni vid säkerhetskontrollen i domstol då ?![]()
I veckan började det tjuta i säkerhetskontrollen och man blev visiterad, mannen som utförde visitationen började rycka i klockan nästan som för att kontrollera att den satt fast, han bad mig dock aldrig ta av den och efter visitationen fick man gå vidare. Är detta normalt beteende av personalen, har gått igenom med den klockan många gånger tidigare utan utslag. Vad vill man kontrollera genom att rycka i klockan? Att den inte är ihålig? Någon som upplevt detta ryckande first hand? Kan det ha varit så att bågen larmade slumpmässigt som det tidigare talats om i tråden?
Känner igen det där! Stått på flygplatsen i Ho Chi Minh och försökt förklara vad diabetes är...Haft två liknande incidenter. Lite OT!
Den första hände 2001 strax FÖRE 9/11. Jag och min fru var på väg till Chicago via Heathrow, gick igenom bågen, som jag trodde, metal-lös, det tjöt till och en av tvåmeters säkerhetskillarna gjorde en omedelbar kroppsvisitering utan förvarning! Kände förstås ett 2dm långt metallrör i min högra benficka, pang! Så lyfte han mig och tryckte fast mig mot ett plåtskåp vid kontrollplatsen varpå hans kollega hittade min insulinpenna! Ingen ursäkt eller liknande!
2015 var jag på väg hem från Zürich när bågjäveln skrek, jag försökte visa och plocka upp mitt läkarintyg för insulinpumpen, men icke! Tog 30 minuter av förklaringar och krångel innan de "förstog" varför jag hade en vätskefylld elektronisk mojäng med digitalklocka monterad på kroppen!![]()
![]()
Grattis!Känner igen det där! Stått på flygplatsen i Ho Chi Minh och försökt förklara vad diabetes är...
Kan bekräfta som frekvent resenär att bågen piper random då och då. Håller man ihop händerna korsade över magen är det iaf mycket sällan ens en stor klocka ger utslag. Viftar man med dem nära bågens kant går larmet lätt. Man bör passera genom bågen som en fotbollsspelare uppställd i muren i försvaret vid en frispark.![]()
Vet inget om det men jag körde samtliga husmorstips i boken, gick snabbt, höll armarna mot kroppen etc. ändå pep fanskapet...Bra tips! För ett tag sedan hörde jag även att om man lite fortare gnm bågen, så minskar risken för att det ska pipa. Ngn som vet ngt om det?
Nu ska jag inte mytförklara det helt och hållet, det är jag alldeles för okunnig för att göra. Dock känns detta som något tillverkarna till bågarna borde tänkt på både en och två gånger, eftersom detta i värsta fall kunde leda till säkerhetsrisk av större kaliber.Bra tips! För ett tag sedan hörde jag även att om man lite fortare gnm bågen, så minskar risken för att det ska pipa. Ngn som vet ngt om det?
Kan tänka mig att det inte ser jättebra ut om man försöker skynda sig igenom bågen hellerNu ska jag inte mytförklara det helt och hållet, det är jag alldeles för okunnig för att göra. Dock känns detta som något tillverkarna till bågarna borde tänkt på både en och två gånger, eftersom detta i värsta fall kunde leda till säkerhetsrisk av större kaliber.
Då, när insulinpumpen stoppade mig i Zürich, "bestämde" säkerhetspersonalen hastigheten på alla som passerade igenom bågarna! Då de helt sonika tog tag i varenda kotte, en hand på axeln och sen iväg som nån jävla petflaska i pantautomaten!Kan tänka mig att det inte ser jättebra ut om man försöker skynda sig igenom bågen heller![]()
Jag förmodar att dessa små tips ev bara funkar på marginalen, dvs om det på gränsen mellan att pipa eller inte. Tex ett maskingevär lär ju pipa även om man håller det vid kroppen och springer gnm bågen. Men det kanske funkar med en klocka, bälte etc som piper ibland men inte alltid?
Reser alltid i fasttrack så kö är iofs aldrig ett issue. Är dock aldrig trevligt när någon flottig grottis fingrar på dinkan...Bra fråga. Tar alltid av mig både bälte och klocka då jag hatar att vara en dom skapar kö.
Dock skulle jag nog tänka annorlunda om jag hade en klocka värd lite mer...