• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka dinkor går igenom säkerhetskontrollen?

Flugit lite i höst, enda stället där jag blivit ombedd att ta av klockan var på Malmö flygplats, det var en SKX på oyster.

Om man vill bråka lite så ska man gå igenom med både skärp och klocka... det maximerar möjligheten för dem att jobba lite extra ;-)

Lite OT kanske men pallar ej starta ny tråd.

Någon som tagit med sig skruvmejsel för bandbyte, typ bergeon, i handbagage?

Klockan passerade säkerhetskontrollen på Arlanda utan problem förra veckan. I Prag däremot på hemresan såg dom klockan då jag hade kortärmad piketröja och jag blev avtvingad den. Gav då klockan till en säkerhetskille som höll den tills jag var igenom bågen trots att hans kvinnliga kollega upprepade gånger ville skicka den i plastback på bandet.

Senaste 2+1 gångerna har inte SS Worldtimer på gummi & 214270 inte gått i genom på Kastrup. Aldrig vart ett problem tidigare med någon klocka, någonstans.

Tillbaka
Topp