• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

Hade just möte med vår fastighetsägare där uthyrningschefen, kvinna ca 45 år, rockade 116518 guld-Daytona på läder. För jäkla fin klocka. Komplimenterade henne givetvis för klockan, vilket gjorde henne jätteglad. Hon sa att hon sparat länge innan hon till sist slog till och är supernöjd med klockan.

Är helt ensam på företaget med detta intresse, brukar avsiktligt lägga plaza watch tidningen på fikabordet så att någon kanske läser den men brukar inte funka. Regionchefen bär dock en självsäker breitling!

Jobbar inom transport/logistik och på mitt kontor ( 20 pers ) är jag den enda med ett klockintresse har jag kommit fram till.

Det som finns bland kollegorna är mest parfymklockor och plast från Guld Fynd förutom en Tag Heuer.

Hade just möte med vår fastighetsägare där uthyrningschefen, kvinna ca 45 år, rockade 116518 guld-Daytona på läder. För jäkla fin klocka. Komplimenterade henne givetvis för klockan, vilket gjorde henne jätteglad. Hon sa att hon sparat länge innan hon till sist slog till och är supernöjd med klockan.
Vilket fastighetsbolag och stad? Jobbar nämligen själv inom branschen.

Har en som kör något ur Festinas katalog men som letar efter något nytt. Sa att han kollat Certina DS men fick in honom i att kolla på Nomos Glashütte istället. Gick bet dock, för tråkiga. Gjorde en 180° och tipsade om SevenFriday, han ska nu åka och glutta live. Såg någon tråd om att det finns en återförsäljare i Johanneshov. Roligt.

Jobbar på ett litet teknikbolag där jag är enda med klockintresse. Hälften bär inte klocka alls och resten har på sin höjd nån av Ur&penns billigare klockor. Trist...

Börjar få min kollega på klockor nu!

Först ville han ha en Rado.
Sen började bli snacka och han sa att 30k är max vad han kan lägga.
Sen gick det utför.

Visade han Milgauss och han älskar den, samma sak med Omega Speedmaster men han har fullit hårt för AP RO.
Gått så långt att han tycker att 60 papp för en beggad AP RO är inte så farligt mycket pengar.
Men verkar kunna bli en Speedy automatare för honom. Vi får se hur det utspelar sig!

Hos oss; Några kör Subs samt Tag Heuer, men de flesta kör GANT klocka. Varannan person på stan nuförtiden kör GANT klockor, vad är grejjen?!

Folk gillar hur de ser ut, folk gillar GANT, och folk gillar billigt.
Många människor upplever/anser att GANT=välklädd. Troligen är det därför det kör GANT. Personligen undviker jag kläder som flashar märket, om det är park lane eller gant spelar ingen roll.
Jag lägger hellre 500 på en schysst vintagedressare än 3000 på en gant. Det är mer välklätt för mig.

Jag har en kollega som kör vintage zenith, köpt via mig här på KS. (Tack Weasel ). Hans citizen kvarts används inte längre.

En kollega kör vintage omega, breitling och en DW(!).

I mitt jobb träffar jag en del människor, och stöter bla på smp krono, ploprof 1200. Inte så ofta tyvärr.

Många människor upplever/anser att GANT=välklädd. Troligen är det därför det kör GANT. Personligen undviker jag kläder som flashar märket, om det är park lane eller gant spelar ingen roll.
Jag lägger hellre 500 på en schysst vintagedressare än 3000 på en gant. Det är mer välklätt för mig.
Jag håller helt med dig, klockan blir ett armband de luxe istället för en klocka

Den som bestämmer köpte sig själv en SS Royal Capital Rosé i julklapp. Mumma!
image.jpg

Då jag omges av antingen 10 år yngre kollegor eller 25 år äldre kollegor så måste jag genomlida antingen små gulliga guld(?)klockor på rynkiga breda damhanleder eller denna (se bild) på varje hipp nybliven mellanchef. :wtf:
De snygga klockorna ser jag allt för sällan och då oftast på män.
grp-gridimage-c2796a.jpg

En kollega har köpt en ny klocka i bröloppspresent till sig själv. En invicta på stabila 55mm. Eller var det 60... helt gigantiskt monster som "kostar egentligen 20 lök, men jag fick den för fyra"... Och nu har han fått en repa på det superhårda diamantglaset...

Vad är det för trista ingenjörer? Det är väl annars just ingenjörer som har precis tillräckligt mycket asbergers för ett "engagerat" klockintresse.

Man skulle kunna tro det men på mitt jobb är vi bara två, den andra har jag lyckats hetsa så pass mycket att han köpt ett flertal vintage bara senaste året. De flesta har ingen klocka alls på mitt jobb vilket är trist och ser förjäkla tråkigt ut.

Jobbar på ett medelstort företag, där det är lite skralt med roliga klockor, men till slut ser man ändå endel. De jag sett är:

• Hublot Big Bang (vet inte specifikt vilken)
  • Tag Heuer F1
  • Rolex Sub 5513
  • Rolex Explorer 1 114270
  • Några Omega Seamasters
Bland mina närmsta kollegor så finns det egentligen inget speciellt, men i alla fall några Tissot-klockor. Dock har jag en anekdot (fritt hämtat ur minnet) som jag gärna delar med mig av från när en av mina kollegor såg att jag hade en Tag Heuer Aquaracer. Hon berättade att hon egentligen aldrig brytt sig om klockor, men att hon innan när hon och hennes man hade gift sig, hade valt att i smyg prata med en bekant till dem som haft en klockbutik. Så de hade tillsammans valt ut just en Tag Heuer-klocka som hon skulle ge till sin man i samband med att hon fick sin morgongåva. Som jag förstod det så blev han mycket glad och jag tycker det är väldigt trevligt att hon antagligen både satte sig in mer i klockvärlden än vad hon gjort innan, men säkerligen också spenderade vad som för henne måste varit ganska mycket pengar vid det tillfället, för att få till något lite extra.

Jobbar på medicinteknik-företag och det är väldigt magert med klockor här. En Suunto och en Aqualand är väl det roligaste man kan se. I övrigt är det nån enstaka parfym-klocka.
Jobbar med en konsult då och då, där är det lite ordning i alla fall, GMT Master 2, Aqua Terra och SMP. Vi brukar snacka lite klockor också. :)

Jodå visst. Min kompis känner en advokat och det han ägde i klockväg var en fejkrolle (sant) det hjälps inte, träskorsmentaliteten är djupt inrotad här. Var lite roligt när jag var i Stchlm i sommras, efter 10 min i Stchlm gick jag in i en klädbutik, han som ägde butiken hade en Rolex Submariner 116613LN-97203.

Det finaste jag sett i E-tuna (förutom den som är på min handled :cool: ) var en Omega SMP Bond. Men det är bra länge sen jag såg den bäraren....

Jag är själv från Eskilstuna och beror kanske lite på sällskapet man har eller vart man rör sig :) jag har sett ett antal Omega, Rolex någon Hublot, Longines, Breitling.

IT-företag; på manlig mellanchefsnivå är Seamaster stor vinnare. Given 40-årspresent. Ok det lät lite raljant kanske.

På sälj kan man spotta en och annan GMT eller Sub. De äldre kör Rado eller kanske en Raymond Weil.

Annars, som tidigare nämnts, Gant, Diesel, MK. Nivån över, Tissot och en och annan Fortis.

Fick träffa min chefs chef idag för första gången. Hade hoppats på en riktigt trevlig klocka, så fel jag fick. Han hade en Boss vars inspiration hade hämtats ifrån Cartier Tank. :meh:

Börjar få min kollega på klockor nu!

Först ville han ha en Rado.
Sen började bli snacka och han sa att 30k är max vad han kan lägga.
Sen gick det utför.

Visade han Milgauss och han älskar den, samma sak med Omega Speedmaster men han har fullit hårt för AP RO.
Gått så långt att han tycker att 60 papp för en beggad AP RO är inte så farligt mycket pengar.
Men verkar kunna bli en Speedy automatare för honom. Vi får se hur det utspelar sig!

Jag har en gammal kollega som numera är en bra vän. Honom lurade jag in i träsket (vill jag tro i alla fall). Han började lite lätt nyligen, Omega Planet ocean i guld. Målarens gamla tror jag! Haha:cigar:

Tillbaka
Topp