Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu förstår jag inte, Submariner inte anmärkningsvärt....
Jobbar inom fastighetsbranschen, den kommersiella, där är rolex sub den stora. Men mycket AP och en del omega seamasters dock.
Var på ett kundmöte i förra veckan hos ett kapitalinvestment-bolag. vVD sitter framför mig och jag lägger märke att han har en Panna på sig, i guld dessutom..
Jag berömmer hans klocka och pratar lite löst om att jag har hittad på en PAM312 ett tag.
Han avbryter mig och säger att han inte vet så mycket om sin klocka. Det är hans fru som har köpt den till honom..![]()
Klockan i fråga: PAM 289.
![]()
Haha, finns ju alla sorter...Hade han koll på värdet på klockan eller var det också något som frun "hanterade"?
En tanke som slog mig; det var inte så att han ville undvika att prata om klockan pga att värdet kunde vara en känslig fråga? Kan ju finnas situationer då en riktigt dyr klocka kan ge fel signaler.
Eftersom alla är ingenjörer på mitt arbete så är klockor inget som de flesta prioriterar.
Vad är det för trista ingenjörer? Det är väl annars just ingenjörer som har precis tillräckligt mycket asbergers för ett "engagerat" klockintresse.
Follow the money[emoji7]Jobbade fram till nyligen på ett större IT-bolag. Flertalet Rolex Sub, ett par Panerai och själv sitter jag på en Daytona. Säljavdelningen stod för majoriten av bling-blingen![]()
Haha,sådant händer aldrig mig,kanske för mycket ungt folk som prioriterar annorlunda och för ingenjörstung miljöNytt jobb sedan några månader tillbaka, spottade genast en explorer och det visade sig att bäraren var en KS:are![]()
Det kan ju självklart vara så att det var känsligt. Men jag försökte komma in på panerai men han var inte sugen på att ens prata om klockan eller om panerai.
den här är i guld men din är bara stål och kostar över 50000kr"
Absolut, dock hos det bolaget som omsätter över 15 miljarder om året så tror jag dock att han skulle ha råd med det. Men jag fick ingen närmare titt.Även en vanlig reaktion om klockan i fråga är fake..
Absolut, dock hos det bolaget som omsätter över 15 miljarder om året så tror jag dock att han skulle ha råd med det. Men jag fick ingen närmare titt.
Skämtar de bara eller är de så jävla dåligt allmänbildade?