• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor bär dina kollegor?

Som student har jag noterat ett, dessvärre tråkigt, mönster i klassen. Vi hittar en Michael Kors på varenda tjej, och allt från Calvin Klein till Marc O'polo på killarna. Jag har ett par Omegas, två av mina vänner har en Tissot respektive en Luminox, men i övrigt så är det heldött.

Hyfsat klockintresserade kollegor, alla runt 30-35 år. Tudor BB, Rolex GMT Master II, Omega PO, Rolex Sub i helguld, Omega Speedmaster, Rolex DJ, Tag Heuer Monaco - detta är det jag hittills spotat under mina 5 månader på jobbet.

Jobbar inom fastighetsbranschen, den kommersiella, där är rolex sub den stora. Men mycket AP och en del omega seamasters dock.

Var på ett kundmöte i förra veckan hos ett kapitalinvestment-bolag. vVD sitter framför mig och jag lägger märke att han har en Panna på sig, i guld dessutom..

Jag berömmer hans klocka och pratar lite löst om att jag har hittad på en PAM312 ett tag.
Han avbryter mig och säger att han inte vet så mycket om sin klocka. Det är hans fru som har köpt den till honom.. o_O
Klockan i fråga: PAM 289. :banghead:
image.jpg

Jobbar inom fastighetsbranschen, den kommersiella, där är rolex sub den stora. Men mycket AP och en del omega seamasters dock.

Var på ett kundmöte i förra veckan hos ett kapitalinvestment-bolag. vVD sitter framför mig och jag lägger märke att han har en Panna på sig, i guld dessutom..

Jag berömmer hans klocka och pratar lite löst om att jag har hittad på en PAM312 ett tag.
Han avbryter mig och säger att han inte vet så mycket om sin klocka. Det är hans fru som har köpt den till honom.. o_O
Klockan i fråga: PAM 289. :banghead:
image.jpg

Haha, finns ju alla sorter... :) Hade han koll på värdet på klockan eller var det också något som frun "hanterade"?

En tanke som slog mig; det var inte så att han ville undvika att prata om klockan pga att värdet kunde vara en känslig fråga? Kan ju finnas situationer då en riktigt dyr klocka kan ge fel signaler.

Haha, finns ju alla sorter... :) Hade han koll på värdet på klockan eller var det också något som frun "hanterade"?

En tanke som slog mig; det var inte så att han ville undvika att prata om klockan pga att värdet kunde vara en känslig fråga? Kan ju finnas situationer då en riktigt dyr klocka kan ge fel signaler.

Det kan ju självklart vara så att det var känsligt. Men jag försökte komma in på panerai men han var inte sugen på att ens prata om klockan eller om panerai.

Kanske gjorde något att man bara satt där med en seamaster också :(

Eftersom alla är ingenjörer på mitt arbete så är klockor inget som de flesta prioriterar. Godbitarna som jag hittills lagt märket till är en Rolex GMT Master II och en Omega PO.

Jobbade fram till nyligen på ett större IT-bolag. Flertalet Rolex Sub, ett par Panerai och själv sitter jag på en Daytona. Säljavdelningen stod för majoriten av bling-blingen:)

Lärarslusk/Datanörd på kommunal vuxenutbildning.
En fd golfpro bär en Tag Heuer, annars är det bara Ur&Penn-skräp.
Mycket Gant, Mikael Cors och sådant.

Jobbar inom IT/Ekonomi. Några har Omega SMP, en säljare har En Rolex Submariner och sprang på en kollega på Krons när han skulle köpa en Longines Conquest. Annars inget speciellt.

tyvärr på mitt så kör majoriteten med fejks, allt från hublot i helguld till daytonas i rosé. riktigt tråkigt för dom är så jävla stolta över dom.
"kolla, schysst hublot va, kostade bara 2000kr, den här är i guld men din är bara stål och kostar över 50000kr"

Absolut, dock hos det bolaget som omsätter över 15 miljarder om året så tror jag dock att han skulle ha råd med det. Men jag fick ingen närmare titt.

Säger egentligen inte så mycket..vissa människor oavsett kapital är för "snåla" för att betala för klockor..
Btw, Snoop dog bär kopior :p

En G-shock (som ska bytas emot en reverso!) snubblade förbi idag. Kul att ens klockintresse är så tydligt att folk jag inte gafflat klockor med innan kommer fram :)

Finns en salig blandning på mitt jobb, större it-bolag.
Säljarna sitter på det mesta, mycket Rolex här.
Rolex, Breitling, Omega, Hubolt, Logines, Tag Heuer är väl det jag ser oftast och lagt märket till.

Tillbaka
Topp