• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

matage

Omega
Såg en vittavlad PP Nautilus med månfas och vad som såg ut att vara någon typ av emblem/crest på tavlan på en kvinna i hijab i 30-årsåldern på Doha's flygplats i förrgår.
 

lenname

Panerai
Såg en invicta speedway som gjordes av "Daytona"
IMG_0617.jpg
IMG_0621.jpg
DSC0300.jpg
10.jpg
 

Ramtelin

Omega
2-Faktor
Såg en äldre Submariner på killen som jobbar med säkerhet på mitt jobb. Senare under dagen en Milgauss med blå tavla på en kund. Milgaussen
växer verkligen på mig.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Två fyrsiffriga Datejust, en Omega 300 kronograf och en Tudor Pelagos. På jobbet!
Visserligen i Måndags, men ändå.
 
  • Like
Reactions: Man

Man

Rolex
Suck.. Inte mycket av klass på mitt jobb. Många har inget alls på armarna, mer än nåt armband kanske. Flera av damerna envisas med sina DW... :banghead:
Undantagen är nån enstaka Omega smp och en Rolex pepsi bland herrarna.
 

sweedee

Cartier
Hahahahaha, nej men fadern har en mycket yngre sambo ;)

I och med att vi snackar om tiosiffriga personer så kan båda få följa. Kanske glida till Willys och köpa Sveriges billigaste kyckling, både nyttigt och ett ekonomiskt bra val. Han kanske får uppleva lite kyla på vägen dit då en kupefläkt möjligtvis fortfarande strular. På vägen hem ifrån Willys ligger vi i 80km/h på 70 väg då 81km/h ger dig en 33% ökning i böter. Visst, får han ett telefonsamtal och behöver stressa till ett möte så kan vi köra 110km/h. Men då har vi nått "lika bra att testa köra ifrån polisen" territorium.
 

MrAvenger

Omega
Min arbetskollega kom in med världens fulaste klocka idag. En gigantisk och osmaklig sak som säkert är förbjuden att bära med sig på flygplan.
Beklagar om jag förnärmar någon på KS. OBS, lånad bild!
big-diesel-dz-large-dial-watch-for-mens-watches-7078-45b0.jpg
 

Allan Ballan

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Min läkare hade en rolex 11613. Han verkade vara lite klock intresserad alla fall, blev ett lite kort snack om klockor efteråt :)
 
Topp