• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka länder tillverkar dykarklockor?/Paketöppning Pam 112

BR03-92-Diver-home.jpg

Bell & Ross är väl franskt?

Grym paketöppning @Moorflax! Riktigt trevlig klocka du införskaffat, är ju så trevliga tavlor dom där sandwischdialtavlorna!

Hm...blev man ju bara ännumera sugen på att införskaffa sig en till Panna!

Jaja...sist men inte minst, ett stort Fakking GRATTIS Dude!

Trevligt skriver precis som vanligt! Bra att du iaf är semi-ärlig med dina inköp. Jag har sjunkit lägre. Rätt vad det är finns den bara där...
Grattis!
Semiärlig var ordet! Ska jag komma ihåg. :D
Grym paketöppning @Moorflax! Riktigt trevlig klocka du införskaffat, är ju så trevliga tavlor dom där sandwischdialtavlorna!

Hm...blev man ju bara ännumera sugen på att införskaffa sig en till Panna!

Jaja...sist men inte minst, ett stort Fakking GRATTIS Dude!
Man bugar! Gillar alla komplikationer med den. Om tidvisning nu räknas som en sådan? :)

Om du sträcker dig så kan man ju säga att rolex är engelskt, så då behöver du en klocka från Schweiz ;)

Stort grattis till en fin klocka :)

Snygg produktplacering av Microsoft, är det så du finansierar dina klockköp? :D

Men grattis till nytillskottet. 112:n är utan tvekan min favorit bland instegsmodellerna från Panerai. Sandwich, svart tavla, kronskydd (Luminor är det som gäller för mig om det ska vara en Panna! ) samt att jag gillar den rena tavlan utan en stor logga som tar upp plats och ingen subsekund. Även om det rent praktiskt kanske är en nackdel att inte ha sekundvisare på en manuell klocka så är det såpass snyggt med en panna utan så jag kan leva med att man kanske missar någon gång att klockan har stannat.

Underbart skrivet! :) jag skulle också rösta för en Landsort, de är så fina! Tyvärr lite för stora för mig, men ni som kan - köp!

Gratulerar till Pannan, goa men stora klockor :)
Tänkte nämna en italienare men kom sedan på att Panerai har sitt ursprung därifrån så skippar det

Snygg produktplacering av Microsoft, är det så du finansierar dina klockköp? :D
Tänk om det vore så enkelt! :rolleyes:

Vostok Europe
nh25a-5105141-anchar-with-silicon-strap-small.jpg
är från Litauen
Perfekt ju! Då kan man köpa två Vostoks från olika länder! Den där var ju rätt cool.

Underbart skrivet! :) jag skulle också rösta för en Landsort, de är så fina! Tyvärr lite för stora för mig, men ni som kan - köp!
Landsort är en favorit. Det låg en ute här på KS för några år sedan.
Ångrar nu att jag inte högg. Men det var på den tiden man tyckte det var knasigt att lägga 20k på en klocka. :D

Ja det är otroligt hur snabbt man blir tillvänjd. Helt plötsligt känns 10 000 kr som en instegsklocka och sen - vips är man där du är nu. :)

India - HMT Sportstar. Uheldigvis la HMT ned produksjonen i 2016, men hvis man tåler quartz får man titte på utvalget til Titan.
DSC01337b.jpg

Tycker du ska ha en från grannen Danmark!
Ovanliga här på forumet men personligen så gillar jag Linde Werdelin :)
LINDE%2BWERDELIN%2BOktopus%2BFROGMAN.jpg

Edit: lite osäker på vad som krävs för att kvala in som riktig dykarklocka, men just modellen ovan används ju av Danmarks ”frogmen” så den bör ju gå in i den kategorin ;)

Tycker du ska ha en från grannen Danmark!
Ovanliga här på forumet men personligen så gillar jag Linde Werdelin :)
LINDE%2BWERDELIN%2BOktopus%2BFROGMAN.jpg

Edit: lite osäker på vad som krävs för att kvala in som riktig dykarklocka, men just modellen ovan används ju av Danmarks ”frogmen” så den bör ju gå in i den kategorin ;)

Det har ju diskuterats vad som är en "riktig" dykarklocka.
Paneraien har ingen vridring t.ex. Landsorten har säkert också något som gör den till en icke-dykare.
Jag är inte så anal i detta. Italienska marinen körde Panerai, då kvalar det in som en dykarklocka för mig.
Designen på LW:n ovan var ju minst sagt speciell :D

Det har ju diskuterats vad som är en "riktig" dykarklocka.
Paneraien har ingen vridring t.ex. Landsorten har säkert också något som gör den till en icke-dykare.
Jag är inte så anal i detta. Italienska marinen körde Panerai, då kvalar det in som en dykarklocka för mig.
Designen på LW:n ovan var ju minst sagt speciell :D
Lite Hublot-vibbar fast personligen gillar jag LWs design mer :)

Tillbaka
Topp