Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Breitlings logo är ju rikslökig. Patek använder sig utav typsnitt och logo som utstrålar det de vill, utan att behöva porträttera det. Breitling har ett par vingar och ett ankare så att man verkligen inte missar kopplingen, sen ett snirkligt B på det hela för att det ska ju ändå vara lite lyx.Merparten av dem är ju i grund och botten rätt fula.
Men de som lyckats tycker jag är Breitling.
En klassisk logga där de förenar varumärket med vad de önskar att associeras med (luft & vatten).
Sedan är ju Pateks Calatravakors jäkligt smaskigt men å andra sidan kan ju knappast Patek ta krädd för dess uppkomst.
Bell & Ross känns som ett engelsk högtalarmärke...Värst är Orient som ser ut som ett cigarettmärke.
Sinn och Bell & Ross är inte särskilt vackra de heller!
Jag håller med - den nya känns som tråkigaste schweiziska reklambroschyren ever!Bland mina favoriter finns tissots gamla logotyp. Den nya är pest i jämförelse...
Typsikt att man skulle missa den - hoppas ingen har nåt emot en dubbel...Finns en gammal tråd:
https://klocksnack.se/threads/klockors-typsnitt-loggor.48969/
OT: Breitling är jag svag för.
Den lilla skölden förstör verkligen så mycket.Seiko 5 loggan! Magplask..
Stulen bild
ja det är det enda som hindrar mig från att ha en Orient om jag ska vara ärligOrients är verkligen sämst. Det är för mycket på en och samma gång av olika typsnitt, storlekar och grafik. Synd på annars oerhört prisvärda klockor.
Håller med. Vet inte om det är som någon tidigare skrev, att det handlar om exklusiviteten eller PR, men det finns något väldigt speciellt med ett Malteserkors. Dels religiös men också mystiskt. Precis som med klockornaPateks Calatravakors är ju svårslaget. Gillar även Vacherons Malteserkors.
bidrar med en bildDen gamla IWC loggan är svårslagen