• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Gummo

Joker
2-Faktor
Ibland händer det att man förvånas över den fantasifulla prissättningen i vissa klockannonser på forumet. I den tråden tänkte jag att man kan posta exempel på annonser som man tycker har ett förvånande högt pris. Tänker inte denna tråd för att hjälpa folk att snål och fulpruta utan för att undvika så att ingen går på en mina. Man får givetvis sätta vilket pris man vill och det är inget fel med att vilja tjäna någon krona men på entusiastforum tycker åtminstone jag att man ska försöka undvika de värsta krämarfasonerna.

Låt Sverkers ande genomsyra denna tråd!
 

Gummo

Joker
2-Faktor

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Hans priser brukar ha en tendens att falla dramatiskt efter ett tag. Skulle inte bli förvånad ifall den går att få för runt 30-35 tkr innan månaden är slut. Men det är lite trist ifall ngn stackare går på den minan.
 
Vad gäller denna DD som ligger ute som vissa har nämnt ligga högt. För mig som är helt okunnig vad är de som gör denna så dyr jämfört med många andra man ser gå för 60-70k det är ju länk osv på den.
 
Vad gäller denna DD som ligger ute som vissa har nämnt ligga högt. För mig som är helt okunnig vad är de som gör denna så dyr jämfört med många andra man ser gå för 60-70k det är ju länk osv på den.

Länken är inte i guld och aftermarket...dvs det är 'head only' som säljs och du får en guldpläterad aftermarket länk på köpet...

och NU blev priset sänkt från 47k till 34k....
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Vad gäller denna DD som ligger ute som vissa har nämnt ligga högt. För mig som är helt okunnig vad är de som gör denna så dyr jämfört med många andra man ser gå för 60-70k det är ju länk osv på den.

Länken är inte en Rolex-länk och ej heller äkta guld som på Rolex-länkarna. Annonsen är nu sänkt till ett mer rimligt pris!

edit tvåa på den
 
Länken är inte i guld och aftermarket...dvs det är 'head only' som säljs och du får en guldpläterad aftermarket länk på köpet...

och NU blev priset sänkt från 47k till 34k....

Länken är inte en Rolex-länk och ej heller äkta guld som på Rolex-länkarna. Annonsen är nu sänkt till ett mer rimligt pris!

edit tvåa på den

Aha detta har jag helt lyckats missa. Då förstår jag att det kändes ganska saftigt!

Tack för info.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Laddat för beef när en kritiserad säljare ska in och försvara sin prissättning... men vi får se om det funkar...


Det är väl helt ok ifall det blir så. Jag har dragit iväg pm nån gång när jag tyckt att priset vart helt knas men tycker väl egentligen att det är bättre att ta det öppet.

Alla mina annonser lär ju hamna i denna tråd i fortsättningen men det är väl bara hacka i sig:)
 
Ok har jag nåt tips då?
Jo denna Day Date tycker jag nog man ska se över priset på:

https://klocksnack.se/threads/rolex-day-date-1803.35642/

47000 kr för en 1803 från 1972 med aftermarket länk är riktigt magstarkt och på gränsen till bedrägligt mina ögon.

Som jämförelse gick denna som är väldigt, väldigt lik för 32 000 kronor för inte så länge sen:
https://klocksnack.se/threads/rolex-1803-daydate-prisbump-inlägg-till-167xx-gmt.33833/

Den från -72 kostar 34' nu.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Uppenbarligen behövs denna, beviset är tydligt.

man är i mina ögon rätt oseriös om man sänker en klocka från 47 till 34 för en trådstart. Det innebär att man som säljare vet om klockan värde men hoppas att någon okunnig köper klockan. Således ingen jag skulle köpa något av.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp