• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Compiss

Patek
2-Faktor
56300kr sedan en service på det, 6000kr samt lite tillbehör 1500kr. Tot 63800kr så har man en Nyservad überperfekt gmt sticky.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jättedingen på bandhornet är väl det tråkiga egentligen, det lär ju lasras för att åtgärdas, ska man polera bort det har man inte mycket bandhorn kvar på den sidan :D
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Garantiinformation/manual kanske men med eller utan tag är inte skillnaden mellan full set och inte full set för min del iaf. Det ingick kanske annat vid 2006?

Vad som är full set för ens egen del spelar mindre roll. Full set är det som klockan levereras med till AD, dvs. det som tillverkaren tänkt sig ska följa med klockan vid köp. Så otroligt trött på folk som missbrukar ordet fullset.

Får jaga prylar nästan varje gång jag köpt ett "full set"...
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Vad som är full set för ens egen del spelar mindre roll. Full set är det som klockan levereras med till AD, dvs. det som tillverkaren tänkt sig ska följa med klockan vid köp. Så otroligt trött på folk som missbrukar ordet fullset.

Får jaga prylar nästan varje gång jag köpt ett "full set"...
Taggen följer ju inte alltid med klockan vid köp, känns ju svårligen applicerbart att den ska krävas för full set när AD:s inte alltid har med den.
 

Oew

Rolex
Vad som är full set för ens egen del spelar mindre roll. Full set är det som klockan levereras med till AD, dvs. det som tillverkaren tänkt sig ska följa med klockan vid köp. Så otroligt trött på folk som missbrukar ordet fullset.

Får jaga prylar nästan varje gång jag köpt ett "full set"...
Så om kvittot inte är med är det inte fullset?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Taggen följer ju inte alltid med klockan vid köp, känns ju svårligen applicerbart att den ska krävas för full set när AD:s inte alltid har med den.

Taggen?

Den där klockan ska levereras med pappskydd, ytter- och innerbox, putsduk, explorer manual (från rätt år), your rolex oyster manual (från rätt år), garanti bok (från rätt år), certifikathållare, certifikat, cosc-sigill, grön pristag (rätt serienummer), almanacka (från rätt år), rätt antal länkbitar.

Vad jag kan se så ingår certifikathållare och cert vilket med hjälp av en box är rätt långt ifrån ett fullset.

EDIT: Sen är jag ju likt @Affe i för sig nitisk vad gäller tillbehör och allt måste ju inte vara med för att gemene man ska bli nöjd. Det enda jag säger är att det är tråkigt att ordet fullset missbrukas.
 
Senast ändrad:

Compiss

Patek
2-Faktor
Taggen?

Den där klockan ska levereras med pappskydd, ytter- och innerbox, putsduk, explorer manual (från rätt år), your rolex oyster manual (från rätt år), garanti bok (från rätt år), certifikathållare, certifikat, cosc-sigill, grön pristag (rätt serienummer), almanacka (från rätt år), rätt antal länkbitar.

Vad jag kan se så ingår certifikathållare och cert vilket med hjälp av en box är rätt långt ifrån ett fullset.
Samt plastskyddsring till vridringen.
 

månljus

Panerai
Kan någon förklara vad "stick dial" är för något?
Hänger inte riktigt med
upload_2017-1-11_22-32-47.png
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp