Varför skulle den inte bli full set med rätt låda?20000 minst och det blir inte fullset med lådan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför skulle den inte bli full set med rätt låda?20000 minst och det blir inte fullset med lådan
Varför skulle den inte bli full set med rätt låda?
För att det saknas massor till den. Klocka/cert/låda gör inget fullset direktVarför skulle den inte bli full set med rätt låda?
Garantiinformation/manual kanske men med eller utan tag är inte skillnaden mellan full set och inte full set för min del iaf. Det ingick kanske annat vid 2006?För att det saknas massor till den. Klocka/cert/låda gör inget fullset direkt
Eller en tvätt i ultraljudstvätten o lite 5-56, sen är den ju toppskick enligt många c24 annonser46 k å 5 min kvar, råbilligt ju!!!! bara lite boxar, manualer, lasersvetsande å service sen är den hemma![]()
special edition gmt-sticky thootpick luggJättedingen på bandhornet är väl det tråkiga egentligen, det lär ju lasras för att åtgärdas, ska man polera bort det har man inte mycket bandhorn kvar på den sidan![]()
Garantiinformation/manual kanske men med eller utan tag är inte skillnaden mellan full set och inte full set för min del iaf. Det ingick kanske annat vid 2006?
Taggen följer ju inte alltid med klockan vid köp, känns ju svårligen applicerbart att den ska krävas för full set när AD:s inte alltid har med den.Vad som är full set för ens egen del spelar mindre roll. Full set är det som klockan levereras med till AD, dvs. det som tillverkaren tänkt sig ska följa med klockan vid köp. Så otroligt trött på folk som missbrukar ordet fullset.
Får jaga prylar nästan varje gång jag köpt ett "full set"...
Så om kvittot inte är med är det inte fullset?Vad som är full set för ens egen del spelar mindre roll. Full set är det som klockan levereras med till AD, dvs. det som tillverkaren tänkt sig ska följa med klockan vid köp. Så otroligt trött på folk som missbrukar ordet fullset.
Får jaga prylar nästan varje gång jag köpt ett "full set"...
Taggen följer ju inte alltid med klockan vid köp, känns ju svårligen applicerbart att den ska krävas för full set när AD:s inte alltid har med den.
Så om kvittot inte är med är det inte fullset?
Samt plastskyddsring till vridringen.Taggen?
Den där klockan ska levereras med pappskydd, ytter- och innerbox, putsduk, explorer manual (från rätt år), your rolex oyster manual (från rätt år), garanti bok (från rätt år), certifikathållare, certifikat, cosc-sigill, grön pristag (rätt serienummer), almanacka (från rätt år), rätt antal länkbitar.
Vad jag kan se så ingår certifikathållare och cert vilket med hjälp av en box är rätt långt ifrån ett fullset.
Köpte du den under annat nick eller?Bara att gratulera köparen av gmtn. Ett kap!
Samt plastskyddsring till vridringen.
Hur mkt är mkt premium då?Men är sticky dial värt så mycket premium om den inte har 3186 verket? Den borde väl inte ha 3186 med D serial.
Samt plastskyddsring till vridringen.
Bra fråga, på c24 finns det lite blandade 16710 utan sticky dial från ca 2004-2007 från 55k. Om den här ganska risiga 16710 på pantbanken gick för 56k så måste ju sticky dial vara värt bra en slant. Annars kunde man ju lika gärna köpa en "vanlig" utan sticky dial, eller?Hur mkt är mkt premium då?
Kan någon förklara vad "stick dial" är för något?
Hänger inte riktigt med