Salesmayne
Silver
Point taken! Kan hålla med om att pissluffare har en aningen otrevlig klang he he
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag vet inte ens vad Apus är så dina fabulerade historier kan du hålla för dig själv. Så du anser alltså att det är en dålig idé att åka till ett land där jag har en lgh i huvudstaden och serva klockor för en bråkdel av det svenska priset när man ändå är på besök? Snacka om att vara frikostig med sina stålar säger jag bara. Jag sparar in på alla möjliga vis så att jag aldrig behöver bli en fattig pissluffare.
Edit: såg nu att du var sådär finurligt skämtsam med Apus kemtvätt Du borde testa lite stand-up då du är extremt fyndig.
En fråga bara, hur mycket billigare blir servicen gjord utomlands? Har jag fattat rätt så har du en lägenhet i Asien, resan dit är inte billig och jag ser inte hur man kan tjäna en slant på det.Jag vet inte ens vad Apus är så dina fabulerade historier kan du hålla för dig själv. Så du anser alltså att det är en dålig idé att åka till ett land där jag har en lgh i huvudstaden och serva klockor för en bråkdel av det svenska priset när man ändå är på besök? Snacka om att vara frikostig med sina stålar säger jag bara. Jag sparar in på alla möjliga vis så att jag aldrig behöver bli en fattig pissluffare.
Edit: såg nu att du var sådär finurligt skämtsam med Apus kemtvätt Du borde testa lite stand-up då du är extremt fyndig.
Den där snor jag nästa gång det är dags att sälja!Bättre att skriva "Ingen retur om klockan visar sig vara fejk, då vill jag inte ha tillbaka den".
Borde fan finnas en lag på att man aldrig får ta mer än vad man själv betalade och det gäller bostäder osså!https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-116610ln-2016.72886/
Börjar tycka att det känns jävligt tråkigt med uppenbart gråhandlarköpta klockor som kommer ut på forumet och säljs till ett högre pris än vad klockan ursprungligen köptes för. Jag har inget alls emot att man köper gråhandlarklockor och gör det själv men jag tycker inte att man ska köpa sådana klockor för att sen försöka göra en hacka på forummedlemmarna.
Som vanligt även från en forummedlem som typ har under 50 inlägg.
Haha ja det vore ju legendariskt om det gällde bostäder i StockholmBorde fan finnas en lag på att man aldrig får ta mer än vad man själv betalade och det gäller bostäder osså!
Menar du att detta är den minst prisvärda klockan på K&S ?https://klocksnack.se/threads/rolex-submariner-116610ln-2016.72886/
Börjar tycka att det känns jävligt tråkigt med uppenbart gråhandlarköpta klockor som kommer ut på forumet och säljs till ett högre pris än vad klockan ursprungligen köptes för. Jag har inget alls emot att man köper gråhandlarklockor och gör det själv men jag tycker inte att man ska köpa sådana klockor för att sen försöka göra en hacka på forummedlemmarna.
Som vanligt även från en forummedlem som typ har under 50 inlägg.
Köper din daytona för 102!Borde fan finnas en lag på att man aldrig får ta mer än vad man själv betalade och det gäller bostäder osså!
Går ju inte... köpte ju billigare. kan ju inte ta över 100. Då får man ju mobben efter sig....Köper din daytona för 102!
Det skrev jag inte. Det finns dock tyvärr inget mellanting av trådslag varför den hamnade här, man måste ju läsa det jag skrevMenar du att detta är den minst prisvärda klockan på K&S ?
Vad är i så fall ett realistiskt pris?
Jag förstår inte varför folk har något emot att samlare/flippare/försäljare köper upp klockor och säljer till ett dyrare pris än vad de själva betalade? Jag förstår tanken med att forumet skall vara ärligt och ha en relativt gemytlig stämning men att det skulle rynkas på ögonbrynen när någon vill tjäna sig en kosing är bara fjantigt och underligt. Detta är inte Röda korset för pissluffare som vill ha billiga Rolexar, då kan man åka till Thailand eller Kina och köpa fake eller hålla tummarna på Ebay...annars tycker jag att säljaren får sätta vilket pris han än vill utan att folk ska bitcha sedan får marknaden säga sitt om huruvida priset var rimligt eller inte.
Ohhh snap...en besserwisser kom ut ur x-wing kontoret. Du är medveten om att man kan läsa forum utan att vara medlem väl? Jag har inget konto på flashback men har följt forumet sedan ca 10 år tillbaka.
Det verkar ju som att folk här på forumet tycker att det är fult att tjäna pengar på klockor vilket jag inte förstår när vi är del av ett kapitalistiskt samhälle. Således är det inga konstigheter om folk vill fylla på kontot lite extra!
Vilken entré du gjort på forumet! Vi har förvisso även några andra ödmjuka original här men du har faktiskt en chans att ta dig in på topplistan. Keep it up.Nicbex: Du är en åsna!
Jag tar den för 85k. Näste köpare får den för 80 av mig.Går ju inte... köpte ju billigare. kan ju inte ta över 100. Då får man ju mobben efter sig....
Det skrev jag inte. Det finns dock tyvärr inget mellanting av trådslag varför den hamnade här, man måste ju läsa det jag skrev
Som jag förstår är inte riktigt syftet med den tråden att avhandla frågor av detta slag heller men jag tar till mig dina synpunkter om frågan dyker upp igen!Som gammal räv borde du kunnat söka...
https://klocksnack.se/threads/frågo...onser-på-köp-sälj.47489/page-115#post-1849613
Jag tar den för 85k. Näste köpare får den för 80 av mig.
Vilken entré du gjort på forumet! Vi har förvisso även några andra ödmjuka original här men du har faktiskt en chans att ta dig in på topplistan. Keep it up.
Jösses.. Tänkte strunta i att kommentera men eftersom du tydligen har hakat upp dig så kan jag inte låta bli. Jag tänkte på det du skrev tidigare, "Enligt mig är det inget särskilt moget förfarande oavsett språkbruk. Det är en översittarmentalitet och har funnits på alla forum jag någonsin varit medlem på. Ofta är det dessutom just användare som har lite mer status och som känner att dom ska befästa sin positionering i hierarkin genom att visa vart skåpet ska stå.", problemet kanske inte ligger i de forum du har varit medlem på utan någon annanstans. Jag föreslår att du tar dig en funderare istället för att slå vilt omkring dig så fort du får kritik. Det var du som inledde hela denna diskussionen med ett inlägg som inte enbart var otrevligt och oförskämt utan även med ett språkbruk som inte passar i den goda ton vi har på forumet. Vi kallar inte varandra för pissluffare, fjant eller liknande här, personangrepp får du gärna hålla utanför forumet.Som sagt, jag ursäktar mig för pissluffarkommentaren men inte för resterande del av innehållet i ditt första citerade inlägg. Hade du läst Nicbex irriterande inlägg så hade du kanske förstått att jag kallar honom för åsna då han uppför sig som en med sitt konstanta ifrågasättande trots att han får sina frågor besvarade. Men jag ska försöka att hålla en trevligare ton och vara mer saklig ibland. Dock har jag inga tankar på att bry mig om vissa användares status samt dessas medlemskap i klubbar för inbördes beundran där ryggdunk i form av likes delas ut till höger och vänster utan kommer stå för min åsikt och ge dom svar på tal när dom är vitsiga/tuffa/irriterande bakom skärmen.
Skall dock försöka hålla undan mig den där toppen du talar om, men vi får väl se vad som händer
Jag har inte fört några virriga resonemang det är mest du som vill spela Allan ballan och anmärka på enskilda ord samt meningar och inlägg som skrivits för att få lite ryggdunk från dina X-Wing bröder eller bara höja ditt eget nät-självförtroende i sann skolgårdsmanér. Du är en fjant...Just sayin!
Apus kemtvätt handlar med och servar klockor som IWC, Breitling, Omega m fl och är både utbildad och kunnig. Så vad är problemet?
http://apunetwork.net/Blev jäkligt nyfiken nu..
Vad och vart är Apus Kemtvätt?
Apu har ingen kemtvätt alls, han har en Kwik-E mart i Springfield
You've got issues bro.Jag är med dig Nicbex och du har säkerligen delvis rätt i att tonen varit påtagligt hårdare i många av de forum jag faktiskt har skrivit på (flashback läses endast) vilket troligtvis lett till en aningen opassande ton stundtals. Dock så kan man gå till personangrepp utan att skriva träffande eller opassande ord menade att irritera andra, precis som du gjort idag. Du har ingen direkt anledning att försöka bryta ner mina inlägg och gång på gång visa att jag har fel men ger dig ändå fan på att göra det med ytterst tvivelaktig framgång då jag håller mig till sanningen i det jag skriver. Om du tycker att den typen av översittarmentalitet är bättre än att använda ett omoget språkbruk då och då så är det helt okej men du måste även förstå varför jag blir irriterad.
Oavsett meningsskiljaktigheter och omogna påhopp så borde vi låta vatten rinna under bron alternativt fortsätta vårt "bitchande" i pm. Det här stör tråden för mycket!
God kväll
HahaApu har ingen kemtvätt alls, han har en Kwik-E mart i Springfield
Jag reagerade på retur "om klockan inte är 100% äkta" - vadå om? Antingen är den det eller inte. Hur ska man tolka det...
Haha ja, ur rent legal synvinkel förstår jag inte vad som avses. Den är ju annonserad som en äkta Rolex, skulle den visa sig inte vara det har ju köparen garanterat full rätt att häva avtalet. En sådan text erbjuder ju enbart misstanke om huruvida klockan är äkta eller inte.
Man kan väl förvisso se det som en utfästelse om att det blir en smidig hävning om klockan är falsk, gå direkt till gå så att säga.
Detta är gammal skåpmat. Några av hobbyhandlarna på KS med störst volym använder det trötta uttrycket konstant. Diskuterats flitigt i "frågor och funderingar..."-tråden. Suck... skriv ingen retur i stället och stå för det!
Färdiggnällt från min sida - let's go OnT
Jag har alltid tolkat det som "ingen retur". Men precis som Gummo skriver, att många nya köpare/medlemmar är nojiga och hellre har det villkoret än inget alls. Jag tror helt enkelt det har att göra med att inte skrämma bort en köpare pga hårda villkorDet är en standardformulering och inte det minsta konstigt eftersom mångas största nojja när de ska köpa beg är att de ej ska få en äkta.
Helt rätt! Fri prövningsrätt, inget konstigtSom KS utvecklas tror jag att ska börja med "retur om ej irriterande köpare som skrivit korkade saker i andra trådar" i mina säljes.