• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är din Exit Watch?

Jag har länge haft två klockor som jag känt att ’när jag testat dom är jag i hamn’ känslan. Det är en femsiffrig Explorer med lugghål och en 600m Ploprof på sharkmesh. Men lika gärna som jag vill äga dom så ryggar jag lite vid tanken om att göra det för ’tänk om det tar slut på riktigt då’ 😰🤯

Det är ju lite som Pokémon man vill fånga alla!

Jag tror att om den dagen kommer då jag är nöjd med en klocka så har klockintresset fallit så hårt att jag nöjer mig med att kolla tiden på telefonen.

Hoppas verkligen inte att det ska behöva gå så långt.

Hade inte gråtit om man satt i nån skön tjocktröja på ålderns höst framför nån brasa och myste med exakt den Patek 1563 Sothebys sålde i höstas.. Applicerade Breguet-index zzz

Om jag någon gång lyckas landa enhörningen 2103.52.00 skulle jag lika gärna kunna lägga av. Omega Railmaster i 18K gulguld. 👊 Har dock aldrig sett en till salu, så det är nog ingen överhängande risk. Ett av få foton som finns på nätet:

1000022079.png
Bara för att den kom in i synfältet så ploppade den här kusinen upp…

Det kan ju ändras men just nu är min exit watch denna, faktiskt den enda Rolex jag kan tänka mig att äga (bortsett från möjligtvis en Yacht-Master)

IMG_4643.jpeg

Den klocka som jag däremot aktivt suktar/letar efter just nu är denna limiterade sbgn007

IMG_4644.jpeg

Äger redan sbgn011 men denna är ett snäpp upp, bättre läsbarhet och exakthet etc. Ålderssyntheten börjar faktiskt bli en faktor när man passerat 50 😱 Min som jämförelse:

IMG_4249.jpeg

Senast ändrad:
Nej men jag bara ”vet” att den är grym 😀. Har ju en med en annan tavla som sagt så jag vet ju hur den bärs och känns.

Tror att det ev existerar nån på forumet, det såldes en 2022 på köp/sälj
Jag syftade mer på urtavlan, kan ibland tycka att vissa GS urtavlor inte har samma charm i verkligheten som på bilder men det är väl nog så med lite mer komplicerade urtavlor. Den ser riktigt trevlig ut iallafall.

Jag syftade mer på urtavlan, kan ibland tycka att vissa GS urtavlor inte har samma charm i verkligheten som på bilder men det är väl nog så med lite mer komplicerade urtavlor. Den ser riktigt trevlig ut iallafall.
Upplever tvärtom. Charmen med deras tavlor är snarare skiftningarna beroende på hur ljuset faller. Det är även en del i deras designspråk.

Senast ändrad:
Nej men jag bara ”vet” att den är grym 😀. Har ju en med en annan tavla som sagt så jag vet ju hur den bärs och känns.

Tror att det ev existerar nån på forumet, det såldes en 2022 på köp/sälj

Jag var tidigare ägare till den som såldes 2022. Den är väldigt fin. Gillade speciellt tavlan. Av någon anledning kom den aldrig riktigt till användning hos mig. Men jag får nog efter ett antal försök att GS inte är för mig.

Sitter nu och funderar på vad min exit watch är. Får återkomma.

/B

Speedmaster har alltid varit an av mina favoriter så jag har länge tänkte jag att Speedmaster Moonphase som kom för några år sedan hade varit en fin exit-klocka:
1756386863449.png

Kanske med meteorittavla eller kanske till och med i blått men sen testade jag den hos en AD för en tid sedan och den är nog för tjock för att kännas helt hundra. Never meet your heros...

Men håller med tidigare talare, hade man varit en OWG så hade man kanske inte hängt på det här forumet. Men samtidigt har jag lite svårt att släppa estetiken av en sliten och blekt submariner som har använts i 50+ år och ser amazing ut.

Speedmaster har alltid varit an av mina favoriter så jag har länge tänkte jag att Speedmaster Moonphase som kom för några år sedan hade varit en fin exit-klocka:
1756386863449.png

Kanske med meteorittavla eller kanske till och med i blått men sen testade jag den hos en AD för en tid sedan och den är nog för tjock för att kännas helt hundra. Never meet your heros...

Men håller med tidigare talare, hade man varit en OWG så hade man kanske inte hängt på det här forumet. Men samtidigt har jag lite svårt att släppa estetiken av en sliten och blekt submariner som har använts i 50+ år och ser amazing ut.

Jag ägde tidigare den blåa på läder. Oerhört stilig klocka med många finesser, utan att den blev alldeles för stökig. Magisk blå sunburst för övrigt.

Sedan kräver den sin handled, eftersom den mäter 44mm och bygger en del på höjden också. Men det kanske inte är så himla konstigt när den har månfas, 70 h reserv, kronometer, datum och säkert fler grejer som jag glömt.

Edit: Just ja, jag ska också bidra med min exitklocka, men jag har inte en sån. Det finns för mycket fint för att bara välja en.

En dröm är att på ålderns höst kunna glida runt med en Santos Carreras 2960, gärna i guld. Vilken tur att det ännu är gratis att drömma!

Bilden lånad från chrono24. Den som är sugen kan hugga den för 180 lakan.

Bilagor

• IMG_9536.jpeg
    IMG_9536.jpeg
    145.6 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp