• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din favorit Rolex ?

Vilken är din favorit Rolex ?

  • Submariner

    Röster: 86 19.5%
  • GMT

    Röster: 61 13.8%
  • Day-date

    Röster: 53 12.0%
  • Sky-dweller

    Röster: 8 1.8%
  • OP

    Röster: 10 2.3%
  • Datejust

    Röster: 57 12.9%
  • Daytona

    Röster: 30 6.8%
  • Sea-dweller

    Röster: 36 8.1%
  • Yachtmaster

    Röster: 20 4.5%
  • Explorer

    Röster: 67 15.2%
  • Air-King

    Röster: 4 0.9%
  • Milgauss

    Röster: 6 1.4%
  • Cellini

    Röster: 1 0.2%
  • Pearlmaster

    Röster: 3 0.7%

  • Totala väljare
    442

chimaira

Cartier
Dipsy D-blue
IMG_8068.JPG
 

Reverso

Panerai
Får jag samma fråga om en månad så kan det vara ett helt annorlunda svar dock! Favoriter kommer och går. Det är en del av charmen med att vara inne i en klockmani. ;)
 

Arte

Omega
YM 116688 DRÖMMEN! Tyvärr känns det orealistiskt i nuläget, får nöja mig med Sub. Men är inte sur för det
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag är inte med om det inte går att välja mellan gamla caset och nya maxicaset;) Men utom tävlan kan jag ju säga att min favorit är GMTn utan maxicase
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vintage Rolex definieras som en dröm så de kommer alltid att ha sin särställning. YM och DJ har jag haft så de är det närmaste favorit jag kommer, men det finns ingen annan Rolex som intresserar. Jag börjar tycka att det mest är ett mellanmjölksvarumärke. En rå sportklocka runt 30000 kr eller en helt ny kronografmodell runt 60000 kr skulle få mina ögonbryn att höjas, gärna i titan. De skulle nog kunna bli favoriter om de släppte ut designgruppen på grönbete ett tag. Blir det en Rolex till, blir det en 116200 med vit tavla med romerska siffror i vitguld, gärna full med hairlines på oysterlänk. Den har varit en favorit i fantasin som aldrig försvinner. Samma tavla på en DD på presidentlänk skulle jag också kunna ha som favorit men då ska den vara rejält använd så den inte blänker.
IMG_4089.JPG

IMG_4094.JPG
 
Senast ändrad:
Topp