• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Bronsare - Oris eller Tudor

Vilken Bronsare föredrar du?


  • Totala väljare
    133

Amme

Cartier
Tjena

Om du tar det som kritik så är det du som tolkar det så. Kanske är mer givande att utveckla resonemanget istället och förklara varför exv 200m i det här fallet är avgörande. 100m wr sätts faktiskt efter ISO 6425. För att få stämpel med 100wr så utsätts klockorna för 125% av det de är specade för vilket är långt djupare än det dykdjup som "vanliga dykare" vistas på(normalt 40-45m). Därför ställde jag frågan på vilket sätt 200m fäller ett avgörande så att säga.

Mvh
Retorik är svårt och behärskas inte av alla...
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Retorik är svårt och behärskas inte av alla...
Tjena

Det må tyvärr vara så. Du får gärna utveckla eller förklara det bättre själv. Detta är ett forum där tanken är att erfarenheter, kunskap och passionen skall delas.

Det är ganska enkelt att skriva ner lite specifikationer men det ger inte alltid så mycket om det inte finns ett resonemang kring varför det är bra/dåligt, varför det är nödvändigt/inte nödvändigt.

Mvh
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Fina klockor båda två, men jag gillar Tudorn klart bäst. För mig är den för stor, men den är grym!
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Verkar som att Oris tar hem segern med 55,2% i skönhetstävlingen. Gällande WR 10 eller 20 ATM så känns det hyfsat oväsentligt då Oris kommer på läder och jag har svårt att se att den skulle passa på länk. Tudor på tyg går kanske att förena med bad, men inte jätteskönt det heller antar jag.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
jag hade personligen valt oris men tycker BB är snyggare. den bygger dock för mycket på höjden så kan inte ha den modellen.
 

Kungbore

Breitling
2-Faktor
Tjena

200m behövs för att?
70h PR köper jag.

Mvh

När det är så tight mellan klockorna är de små skillnaderna som kan avgöra. Om man säger så det är störtsköna båda två. Så har den ena bättre gångreserv och WR än den andra så kan det vara det lilla som väger över
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Röstade på oris. Synd bara att de gjort den större än den vanliga sixty-five som jag tycker har en perfekt storlek.
 

Essen

Omega
Oris, för att den är såå mycket snyggare!
Men när vi ändå pratar wr, varför inte satsa liite djupare?

image.jpeg

Jag väntar med stor spänning på min SteVral Moray...
42 mm
Miyota 9015
1000m WR
Snodd bild...
 
Topp