• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken ficklampa har ni?

Arcticreef

Panerai
Själv befinner jag mig i Florida i karantän (bor o arbetar i USA). Sitter häruppe på 18 våningen o kan inte göra så mycket. Men skaffa en kraftig lampa som lyser upp hav o strand det kan jag göra (Tack, Amazon!). Imalent dx80 32000 lumen. Satan i gatan! Ljuskäglan når över 800 meter. Vad tycker ni? Det var becksvart ute när jag tog bilden.
5CA66C01-9E45-43BE-B2AD-7518FF468194.jpeg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Själv befinner jag mig i Florida i karantän (bor o arbetar i USA). Sitter häruppe på 18 våningen o kan inte göra så mycket. Men skaffa en kraftig lampa som lyser upp hav o strand det kan jag göra (Tack, Amazon!). Imalent dx80 32000 lumen. Satan i gatan! Ljuskäglan når över 800 meter. Vad tycker ni? Det var becksvart ute när jag tog bilden.
5CA66C01-9E45-43BE-B2AD-7518FF468194.jpeg
Hur varm blir den lampan efter 5 minuter? :hilarious:
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Själv befinner jag mig i Florida i karantän (bor o arbetar i USA). Sitter häruppe på 18 våningen o kan inte göra så mycket. Men skaffa en kraftig lampa som lyser upp hav o strand det kan jag göra (Tack, Amazon!). Imalent dx80 32000 lumen. Satan i gatan! Ljuskäglan når över 800 meter. Vad tycker ni? Det var becksvart ute när jag tog bilden.
5CA66C01-9E45-43BE-B2AD-7518FF468194.jpeg

Är det en helikopter man ser i den övre /hö delen?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kör Brinyte PT28 Oathkeeper.
Specs: 1600 lumen
CREE LED
Taget från hemsidan
  • Compatible with one 18650 battery or two CR123A batteries, working voltage: 2.8-6.0V

  • Magnetic charging system, easy to charge

  • Intelligent power indicator design

  • Regulated power supply maintains constant brightness

  • Overcharge, over-discharge and overheat protection

  • Reverse polarity protection prevents damage from improper battery installation

  • Alloy aluminum reflector with professional optical analysis

  • Aircraft-grade high strength aluminum AL-6061-T6 with premium Type III military hard-anodized anti-abrasive finish
Den är riktigt grym faktiskt! Inte så stor heller men mycket kraft och helt okej batteritid. Enda problemet är att den blir rejält varm i ljusaste läget. Men 1600 lumen behöver jag sällan så jag kör ofta på ett eller två snäpp ner som är närmare 600-1000 lumen och där blir den inte så varm.
 

Arcticreef

Panerai
Jag kör Brinyte PT28 Oathkeeper.
Specs: 1600 lumen
CREE LED
Taget från hemsidan
  • Compatible with one 18650 battery or two CR123A batteries, working voltage: 2.8-6.0V

  • Magnetic charging system, easy to charge

  • Intelligent power indicator design

  • Regulated power supply maintains constant brightness

  • Overcharge, over-discharge and overheat protection

  • Reverse polarity protection prevents damage from improper battery installation

  • Alloy aluminum reflector with professional optical analysis

  • Aircraft-grade high strength aluminum AL-6061-T6 with premium Type III military hard-anodized anti-abrasive finish
Den är riktigt grym faktiskt! Inte så stor heller men mycket kraft och helt okej batteritid. Enda problemet är att den blir rejält varm i ljusaste läget. Men 1600 lumen behöver jag sällan så jag kör ofta på ett eller två snäpp ner som är närmare 600-1000 lumen och där blir den inte så varm.
Den här börjar på 120 sen 500, 1500, 5000 och 13000. Dubbelklickar man går den upp i turboläge vilket är 32 000 lumen
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Kör hipstergodkänd retrolampa med glödjlus. Tror det är Laser Products första modell som inte var vapenmonterad. Gissningsvis andra halvan av 80-talet. Köpte den begagnad för nitton år sedan när jag jobbade med ljus och ville ha en lampa som kunde lysa upp i taket även på en stor teaterscen. Jag begriper att det finns liknande modeller med LED nuförtiden som utklassar den här med stor marginal men min är fortfarande tillräckligt bra för mina behov.
Edit: 60 lumen vill jag minnas :)
_20200421_154337.JPG
_20200421_154446.JPG
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag kör dessa två ifrån Olight
2CFC4F11-CD68-41F5-992C-D9ADC31C4E7F.jpeg

A0D02B23-433B-41BA-92DA-ACE9A76405F0.jpeg

Den lilla s1 baton ligger alltid i väskan. Väldigt praktisk EDC med 3 olika ljusstyrkor och strob. Den större har jag hemma och används ofta vid kvällspromenaden med hunden. Båda har magnet i botten vilket är väldigt användbart, men bara den stora är laddbar.
 

-SC-

Omega
Glömde helt nämna att jag har en riktigt bra pannlampa också, en Ledlenser iH8R.

CF9F173D-35C7-46E6-A07F-6DBF4A9B8A5B.jpeg


600lm, hög/mellan/låg ljusstyrka och man kan ha en bred ljusbild eller fokusera all kraft på en punkt långt bort. Bekväm att bära.
 

Molgan

Cartier
@Arcticreef Den där Imalent verkar helt sinnesjuk!! Jag tror att jag måste ha en sådan.
Gäller bara att ha med ett par handskar så man inte bränner upp händerna när man vandrar omkring med den portabla Solen :)
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Glömde helt nämna att jag har en riktigt bra pannlampa också, en Ledlenser iH8R.

CF9F173D-35C7-46E6-A07F-6DBF4A9B8A5B.jpeg


600lm, hög/mellan/låg ljusstyrka och man kan ha en bred ljusbild eller fokusera all kraft på en punkt långt bort. Bekväm att bära.
Jag har också nån pannlampa med brutal kräm. Vet dock inte vart jag har den just nu.
En bra note to self i sammanhanget är att när man testar en pannlampa med tryck så ska man inte stå framför spegeln om man vill ha tillbaka synen den närmaste tiden.
 
Topp