• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Såg The Conjuring igår. Inget fan av skräckgenren men denna var helt okej. Inte så läskig som jag förväntat mig dock.

HTC One via Tapatalk
 

Mr.Chang

Audemars
Den bästa komedin ever made:
k8nZdIG.jpg
 

10past10

Omega
Jag har börjat se om bondfilmerna, såg thunderball igår och blev överraskad över att breitling våldsgästade. Idag blev det you only live twice. Jävligt bra idé att se om dem måste jag säga!

Jag och en kompis såg om alla bondfilmerna (i kronologis ordning) (innan vi fick barn ...) för att göra det lite mer till en sport skrev vi ut papper med alla klaff-fel, så man kunde sitta och meta garva lite åt produktionen också.
Är du lagd åt det hållet fins det en bra lista här:
http://www.bondmovies.com/bloopers/bloopers.shtml
 

A.Gold

Omega
Jag och en kompis såg om alla bondfilmerna (i kronologis ordning) (innan vi fick barn ...) för att göra det lite mer till en sport skrev vi ut papper med alla klaff-fel, så man kunde sitta och meta garva lite åt produktionen också.
Är du lagd åt det hållet fins det en bra lista här:
http://www.bondmovies.com/bloopers/bloopers.shtml

Det låter kul. Ska definitivt testas imorgon när jag ska se "On her majesty's secret service", inget min flickvän vill se ikväll tyvärr :( Bond rockar ju en 6238 i filmen!

e7uqe2us.jpg
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Four Lions 7/10

Mörk Brittisk komedi om ett gäng unga radikala muslimer. Bjöd på många höga skratt. Se den! ROlig men samtidigt rätt hemsk.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Sprang ett träningspass på bandet i Källaren och såg The Internship, komedi med Vince Vaugn Och Owen Wilson som blir uppsagda från sina arbeten och lyckas bluffa sig till två eftertraktade praktikplatser på Google. Kul men inte mer. 5 av 10:bored:
 

Fsjberg

Cartier
Sprang ett träningspass på bandet i Källaren och såg The Internship, komedi med Vince Vaugn Och Owen Wilson som blir uppsagda från sina arbeten och lyckas bluffa sig till två eftertraktade praktikplatser på Google. Kul men inte mer. 5 av 10:bored:

Bara jag som tyckte att det filmen kändes som en enda lång reklam film för google ?
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Såg "Seven Psychopaths" igår, riktigt sevärd svart komedi typ, med ett stort gäng grymma kändisar. Alla älskar väl Walken och Harrelson? :)

Tycker alla bör se In Bruges. Gillar man Seven Psychopaths så gillar man In Bruges och tvärtom (personligen tycker jag In Bruges är bättre dock). In Bruges är en underbar mörk komedi med grym dialog.

Ken: Your girlfriend's very pretty.
Jimmy: She's ain't my girlfriend. She's a prostitute I just picked up.
Ken: I was not aware that there were any prostitutes in Bruges.
Jimmy: You just have to look in the right places... brothels are good.
Ken: Well, you've picked up a very pretty prostitute.
Jimmy: Thank you.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Tycker alla bör se In Bruges. Gillar man Seven Psychopaths så gillar man In Bruges och tvärtom (personligen tycker jag In Bruges är bättre dock). In Bruges är en underbar mörk komedi med grym dialog.


In Bruges är bättre, men Seven Psychopaths är roligare. In Bruges måste ju va Collins bästa roll? Måste nästan se om den.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
In Bruges är bättre, men Seven Psychopaths är roligare. In Bruges måste ju va Collins bästa roll? Måste nästan se om den.

Personligen tycker jag In Bruges är både en bättre och roligare film, mörk humor när den är i sitt esse. Att det är Collins bästa roll någonsin kan nog ingen argumentera emot dock :) Har sett In Bruges säkert 4-5 gånger och jag hittar nya godbitar i dialogen varje gång. Seven Psychopaths saknar också något som In Bruges vinner otroligt mycket på: Ralph Fiennes.
 

A.Gold

Omega
Personligen tycker jag In Bruges är både en bättre och roligare film, mörk humor när den är i sitt esse. Att det är Collins bästa roll någonsin kan nog ingen argumentera emot dock :) Har sett In Bruges säkert 4-5 gånger och jag hittar nya godbitar i dialogen varje gång. Seven Psychopaths saknar också något som In Bruges vinner otroligt mycket på: Ralph Fiennes.

In Bruges började just på fyran!

Jag såg just Lock, Stock and Two Smoking Barrels. Antar de flesta här har sett den, en riktigt skön rulle.
 
Topp