• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken GMT-tid kör ni och varför?

Archie

Cartier
SBGM001 Så jävla snygg. Har letat LÄNGE efter en i bra skick utan servicebehov. Slutade säljas 2010.
14811101gm4.jpg



vad går en sådan loss på ungefär?
 

par

Patek
2-Faktor
Var dessvärre inte lika bra som dom på hockey, vi körde inlinehockey ihop i några år (seniorer) Tolsa var också med. Dom är riktigt sköna...och snälla:)

Ja, Islanders hade ett grymt lag då...grymma lirare!

Dock ganska tungt o vara Henke just nu=) Oavsett snygg dinka du har!
Aldrig ägt en gmt men alltid funderat på hur jag skulle använda den.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
När jag hade en gmt II så hade jag gmt visaren på hemma tid, dvs samma som timmvisaren fast i 24h format. Då kan man använda gmt visaren som enkel kompass. Riktar du timmvisaren mot solen kommer gmt visaren peka mot norr. Man får dock ga koll på om det är sommar eller vintertid och justera därefter.
Inte så nödvändigt kanske men lite fun fact.
 
Kör GMT visarn på hemmatid, och vanliga timmvisarn på tidzonen där jag är på min Explorer II, då är datum å allt rätt hela tiden också...
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Har bara en andra tidszon på min Breitling Aerospace. Jobbar mycket mot Sri Lanka, så deras tid är (var) bra att ha. Problemet är att dom jäklarna anpassade sig efter sydöstra Indien för några år sedan, vilket innebär en halvtimmeszon (+3,5 nu, +4.5 på söndag). Tyvärr tänkte inte Breitling på detta lilla fenomen, så man kan bara ändra timmarna på den andra tidszonen ... :banghead:
 
Topp