• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken "grail"?

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Daytona och AP 15*** är liknande prissatta så det finns ingen anledning att spara i något år.
Beror lite på vilken Daytona och vilken AP vi talar om. :)

Men för all del, ser inget fel i att skippa Daytonan och gå på vinnaren direkt.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Beror lite på vilken Daytona och vilken AP vi talar om. :)

Men för all del, ser inget fel i att skippa Daytonan och gå på vinnaren direkt.


Förutsätter att TS syftar på en nyare 116520. 15300 och 15400 får man för ca. 70-80k. Jag väljer iofs Daytona alla dagar i veckan. :)
 
D

Deleted member 1265

Guest
En graal borde väl ändå vara en klocka som man om man får tag i den, aldrig aldrig säljer?? Vi borde nog ha en defintionstråd för graal-klockan, den viktigaste av alla.
 

Lage

Omega
I mina ögon är ägandet av en sådan klocka en orsak att skaffa barn så ngn blir arvtagare till den!

Jag tror att man ska försöka undvika sådana betungande arv - det är ju på intet sätt säkert att arvtagarna är det minsta intresserade. De kan snarare uppleva en sådan graal som någonting som bara förorsakar dåligt samvete (vill sälja men känner att det är fel). Det är som en fin boksamling, som i första hand är ett uttryck för samlarens intressen, och som inte är direkt överflyttbar på någon annan. God sed hos många boksamlare är att samlingen ska skingras och säljas efter deras död för att släktingar ej ska behöva sitta på ett par tusen volymer som de inte är intresserade av och inte minst för att andra personer ska få (större) glädje av böckerna.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Jag tror att man ska försöka undvika sådana betungande arv - det är ju på intet sätt säkert att arvtagarna är det minsta intresserade. De kan snarare uppleva en sådan graal som någonting som bara förorsakar dåligt samvete (vill sälja men känner att det är fel). Det är som en fin boksamling, som i första hand är ett uttryck för samlarens intressen, och som inte är direkt överflyttbar på någon annan. God sed hos många boksamlare är att samlingen ska skingras och säljas efter deras död för att släktingar ej ska behöva sitta på ett par tusen volymer som de inte är intresserade av och inte minst för att andra personer ska få (större) glädje av böckerna.
Mycket klokt inlägg, pp ändrar sin slogan: if inherited, has to be sold immediately! Verkar vettigt.
 
C

Crowolf

Guest
Skulle precis säga som yonsson ovan; Kolla Tudors nya......eller deras gamla. :)
 

Lage

Omega
Mycket klokt inlägg, pp ändrar sin slogan: if inherited, has to be sold immediately! Verkar vettigt.

Om de efterlevande förmår uppskatta klockan och inte bara lägger den i en låda för slutförvaring är ju allting gott och väl, i annat fall tycker jag att den ska släppas ut på marknaden. Devisen skulle gott kunna vara någonting i stil med: Should at all times be the property of someone who truly appreciates, understands and actually wears it.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Om de efterlevande förmår uppskatta klockan och inte bara lägger den i en låda för slutförvaring är ju allting gott och väl, i annat fall tycker jag att den ska släppas ut på marknaden. Devisen skulle gott kunna vara någonting i stil med: Should at all times be the property of someone who truly appreciates, understands and actually wears it.
Ah. Nej, vi tycker helt enkelt olika och det är ok. Vad gäller pp tycker jag de ska fortsätta profilera sig som de alltid gjort!
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Jag gillar både PO & PAM111.
Har du provat båda? Om inte, gör det och bestäm dig sen.

Kan du fortfarande inte bestämma dig singlar du slant!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Har mer och mer snöat in på u-boat faktiskt. Någon som sitter inne med någon speciell info om dessa? Priset ligger i min prisklass och designen passar mig också.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Inga nya klockor kan räknas som investering, inom normal ägandetid. Alla tappar värde, vissa mer, andra mindre.

Ett bra andrahandsvärde är ju att föredra om du tröttnar och vill sälja klockan i framtiden.
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Jag köper inte klockor för investeringens skull, så det spelar mig mindre roll.
Det är nog en smart strategi, gäller även konst. Köp det du gillar, har du tur kan det bli en liten värdestegring.

Men samtidigt ska man kanske inte brusa upp när någon, i ens eget tycke, ger ett skambud på u-boat'n eller vad det nu blir. Vissa märken tappar värde snabbare än vinnaren i Biggest Looser.
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Har funnit en fin chrono som jag har fastnat för här: https://www.chrono24.se/tagheuer/20...ath=/tagheuer/index-9.htm&manufacturerIds=236

Bra pris och jag gillar den verkligen. Har inget emot TAG heller.

Fann även denna https://www.chrono24.se/omega/seama...ka&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Tyckter väldigt mycket om den också.
Seamastern var snygg. En riktig sommarfavorit. Du får säkert pengarna tillbaka när höstklockesuget sätter in.
 
Topp