David Eriksson
Guld
Tror det men inte 100%Är det 8850m nu? Är det fastslaget?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror det men inte 100%Är det 8850m nu? Är det fastslaget?
Tidig morgon på väg upp mot Monterosa, 4634m, Vinterbestigning 2009. Matterhorn i bakgrunden.
Stenhård gubbe! Sådant blir jag imponerad av, på den tiden utan nutidens utrustning och ofta ordnade former. Honom skall du vara stolt över, något att ta efter kanske?[/quote]Fantastiska bilder! Härliga upplevelser kan jag tänka mig. Min farfar besteg Matterhorn tidigt 1900 tal. Hård gubbe.
Det räcker för att bli andfådd iaf. En bra bit över 5000 möh och miljön är ju värd en promenad. Gick dit från Kathmandu en gång för länge sedan. Det tog ett par veckor.Nja, Base Camp är fullt tillräckligt för mig
Vad är det för ref på den? Elegant!
Denna såklart! Detta är de facto den klocka som va först.
Jag vet inte. Det är en prototyp som Hillary bar. Finns på Beyers museum i Zürich. Ett trevligt litet museum med fantastiska klockor.Vad är det för ref på den? Elegant!
NiklasArvid to the rescue?Jag vet inte. Det är en prototyp som Hillary bar. Finns på Beyers museum i Zürich. Ett trevligt litet museum med fantastiska klockor.
oj, gammal tråd, Rolex och Smiths sponsrade båda BEE 1953, Smiths med andra instrument än armbandsur också, tryckmätare etc.NiklasArvid to the rescue?
Klockan på bilden tror jag är en ref. 6098. Samma modell bars av fler personer under Everest-expeditionen.Vad är det för ref på den? Elegant!
Ursäkta språket men helvete vad härligt det där ser ut!!För att uppdatera tråden, jag har uppgraderat min Suunto Vector till en Core. Hittade en White Aluminium som känns optimal. Lätt och tydlig. GPS-klockor i all ära, men batteritiden går bort i mitt tycke.
Lite fler randonné/bergsbilder. Skall om mindre än en månad ner till Italien för lite nya skidbestigningar
Det är, för att använda ett numera uttjatat uttryck, "magiskt". Det är slitigt och ibland riktigt kallt. Men likväl kan det vara soligt och skönt. Otroligt mäktigt, storslaget och vackert. Väldigt exklusivt på det sättet att man är oftast få som konkurrerar om ytan och snön. Väldigt mysig miljö med trevliga liktänkande människor från hela världen i refuger/hytter. Svårslaget helt enkelt.Ursäkta språket men helvete vad härligt det där ser ut!!