• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken klocka ska jag ha dagen som jag gifter mig?

kolla Nomos, snygga klassiska rena ur.
En Pie-pan i guld vore mumma ( omega )
Longines Heritage serie, skitfina. Köp en matchande till hustrun och champagne för resten av degen...
Cartier Tank, guld så klart.
Meistersinger, coola "kostymur" med EN visare. ( minuter är sällan så viktiga på fest. )
Eller en fet Radiomir? kolla 183, djäkligt stilren men fet som dessutom överlever festen och kan användas 24/7

Oroa dig inte för val av klocka, lägg lite energi på att matcha kostym och klockband. Sammet? Siden? Du verkar ju gå din egen väg ( kudos på den )

Det där tar hysteriska släktingar hand om.

Eftersom Man of the west hänger på klocksnack så antar jag att Man of the west är en klocknörd som kör klocka 24/7. Då skulle jag skicka en signal till den blivande bruden att idag är det "så jävla mycket fest att inte ens jag har klocka". Stort symbolvärde på det. Undantag dock om Man of the west är hemlig agent, för då är man aldrig ledig. I så fall rekommenderar jag dykare från Rolex eller Omega.:)
Tvåölsregeln är satt ur spel denna dag :cool:

Tacka tackar goa herrn, det är nog kört nu...

Nej men seriöst käre bror, jag känner ju dig. Både som bestman och som klocksnackare så uppmanar jag dig (igen) att slå på en Omega AT. Den skulle passa dig riktigt bra i vardagen sedan också. Omega stålsport kan man ju dessutom till skillnad från Rolex fortfarande snacka ner lite i pris. Vilket gör att de blir jäkligt prisvärda. Själv letar jag fickurskedja just nu, så jag kan hålla rada på tiden åt dig. Kommer att följa tråden med nöje!

Om det var jag och jag skulle köpa nytt inom din budget och inte hade några klockor sedan tidigare:
Omega-Speedmaster-Professional-35705000.jpg

Tank är jävligt bra, börjar ju fundera på vad en annan skulle haft på sig på sin stora dag. Tank är nog topp 5 i alla fall!
Haha drömmer om den dagen!
Då skulle jag ha en helguldsrolle DD eller SUB om bröllopet sker på en strand där det är varmt och drinkarna flödar!
Andra ställen, Cartier haha :)
Men bara en dröm än så länge.

Nej men seriöst käre bror, jag känner ju dig. Både som bestman och som klocksnackare så uppmanar jag dig (igen) att slå på en Omega AT. Den skulle passa dig riktigt bra i vardagen sedan också. Omega stålsport kan man ju dessutom till skillnad från Rolex fortfarande snacka ner lite i pris. Vilket gör att de blir jäkligt prisvärda. Själv letar jag fickurskedja just nu, så jag kan hålla rada på tiden åt dig. Kommer att följa tråden med nöje!
Ja du borde ju veta, AT:n är klart mer gångbar än en guldtank till vardags

Haha drömmer om den dagen!
Då skulle jag ha en helguldsrolle DD eller SUB om bröllopet sker på en strand där det är varmt och drinkarna flödar!
Andra ställen, Cartier haha :)
Men bara en dröm än så länge.
Mm, saknas några komponenter för mig innan den dagen ens är inom räckhåll ;) Jag hade nog behövt köpa något osäljbart, har lite svårt att ha kvar klockor i min ägo längre än någon månad.

Jag saknar damen! Det är det värsta problemet just nu, det andra är sekundärt.
Jo avsaknad av dam här med, och stabilitet. Flyttar förhoppningsvis till någon av de större städerna efter sommaren beroende på vart jag hittar jobb! Men undertiden kan en fundera på vilken klocka det blir när det vankas bröllop ;)

Tillbaka
Topp