• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken modell är detta?

Tompappa

Breitling
Hej!

Har fått en klocka av min far som varit i släkten ett tag, vilken modell av Tissot är detta och vad skulle den kunna vara värd på begagnatmarknaden, se bilder?

Tackar på förhand, Tomas.


IMG_5870.jpg
IMG_5876.jpg
IMG_5875.jpg
IMG_5872.jpg
 
Senast ändrad:

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Hej!

Har fått en klocka av min far som varit i släkten ett tag, vilken modell av Tissot är detta och vad skulle den kunna vara värd på begagnatmarknaden, se bilder?

Tackar på förhand, Tomas.


Skulle tro att du har en boett med ref 51003 där och ett verk i cal 27B-1. Ibland bruka dessa vara mörkta Seastar på tavlan.

Men du måste bjuda på lite bättre bilder och öppna gärna och kolla referensen.
 

Tompappa

Breitling
Skulle tro att du har en boett med ref 51003 där och ett verk i cal 27B-1. Ibland bruka dessa vara mörkta Seastar på tavlan.

Men du måste bjuda på lite bättre bilder och öppna gärna och kolla referensen.
Ok, jag är som sagt novis:) Vilka vinklar och bättre bilder skulle kunna göra det lättare att modellbestämma uret? Jag måste ha ett särskilt verktyg för att kunna öppna klockan och kolla referensen va?
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Ok, jag är som sagt novis:) Vilka vinklar och bättre bilder skulle kunna göra det lättare att modellbestämma uret? Jag måste ha ett särskilt verktyg för att kunna öppna klockan och kolla referensen va?
Novis har vi alla varit, välkommen in i värmen! :) Du behöver ett jaxa-verktyg eller en gummiboll att öppna den med. Ang. bilder är det mest skärpa jag efterfrågar.
 

Martin Lovasz

Audemars
Ser ut som den är från tidigt till mitten av 50-talet men kronan är märkt och det tror jag inte stämmer så den är nog bytt. Ser annars ut att var i fint skick och då brukar de ligga på 1000-1200kr på Tradera. Skulle det mot all förmodan sitta ett kaliber 31-1 i den skulle värde dubblas men det tror jag inte då det är en ganska stor kaliber.
 

Tompappa

Breitling
Ser ut som den är från tidigt till mitten av 50-talet men kronan är märkt och det tror jag inte stämmer så den är nog bytt. Ser annars ut att var i fint skick och då brukar de ligga på 1000-1200kr på Tradera. Skulle det mot all förmodan sitta ett kaliber 31-1 i den skulle värde dubblas men det tror jag inte då det är en ganska stor kaliber.
Ok, tack för matnyttig info, uppskattas! Funderar på att ge till barnen i arv...kanske en bättre affär och för affektionsvärdets skull!?
 
Topp