• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken musiktjänst ska man egentligen välja?

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Förstår inte varför någon skulle vilja köra Tidal. En kopia av spotify ägt av några giriga artister som redan tjänar miljarder. Ca 5 milioner mindre låtar
 

cedstroms

Omega
Spotify fungerar bra för mig, lyssnar främst på äldre musik, och därför verkar Tidal tämligen ointressant.

Dessutom kan man få fem premiumkonton på Spotify för 199kr/mån, bra familjedeal. :)
 

AndyK

Cartier
Jag har kört WiMP i 4 år, nu har det blivit Tidal (99 kr) av det, har varit nöjd hela tiden. Har även ett gratisabonnemang hos Spotify.
Utbudet skiljer lite, vissa artister/album finns på Tidal men inte på Spotify, och vice versa. Men det mesta finns hos båda.
Sen om man vill ha lite bättre ljudkvalitet i sina märkeshögtalare, så är ju Tidal det enda att välja på (förutom CD eller vinyl). Kör man bara musik i ett par hörlurar för 200 spänn, så kan du ju kvitta.
 

kabro

Cartier
Tror ni artiserna som gick till Tidal skjuter sig i foten?
Att endast göra sig tillgänglig på en tjänst som kostar dubbelt så mycket än tidigare borde ju få en och annan att tanka ner musiken illegalt.
 

AndyK

Cartier
Tror ni artiserna som gick till Tidal skjuter sig i foten?
Att endast göra sig tillgänglig på en tjänst som kostar dubbelt så mycket än tidigare borde ju få en och annan att tanka ner musiken illegalt.
Tidal i samma kvalitet som Spotify kostar lika mycket som Spotify. Vill du däremot ha bättre ljudkvalitet får du betala dubbelt, dock finns ju inte den tjänsten hos Spotify (än).
 

SSL

Audemars
Lyssnar bara på Spotify i mobilen, så ljudkvalité är skitsamma. Så länge musiken jag vill lyssna på finns så stannar jag. Annars blir det nog kazaa igen :D
 

SSL

Audemars
Jag har Spotify. Men en grej jag stör mig på är att det dras auto 16e varje månad. I augusti sa jag upp abonnemanget o startade om det 25-26e i aug. Men det fortsätter dras 16e. Kan man ändra, eller måste jag slänga mobilen i väggen?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Jag har Spotify. Men en grej jag stör mig på är att det dras auto 16e varje månad. I augusti sa jag upp abonnemanget o startade om det 25-26e i aug. Men det fortsätter dras 16e. Kan man ändra, eller måste jag slänga mobilen i väggen?
Provat att maila Spotify? Ingen koll på deras kundtjänst men mycket löses enkelt efter lite korrespondens :)
 

SSL

Audemars
Provat att maila Spotify? Ingen koll på deras kundtjänst men mycket löses enkelt efter lite korrespondens :)

Ger upp i förväg när det gäller såna här företag. Kom på att dom kanske har en twitterkundtjänst så ska kolla det.

Edit: Räckte att söka på Twitter. Verkar inte finnas nån kundtjänst, utan det är väl forum som flashback som gäller för frågor.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Deezer appen är under all kritik. Har stora svårigheter med att få offline listorna att funka.
Lirar dock bra med Sonos
 

demondave

Rolex
Har en rätt matig playlist som jag oftast spelar, känns jobbigt att behöva återskapa den.. Så än får Spotify Premium göra jobbet för mig. Kör högsta möjliga ljudkvalité på både synkat och streamat, funkar helt okej. Kör dockat till stereon via iphonens bottenkontakt istället för bluetooth i jobbilarna, då gör stereons ljusprocessor jobbet. Klart lyft mot blåtandsströmning, speciellt i den med skapligt påkostat eftermarknadsfinlir.
 
Topp