• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Rolex, eller kanske en Tudor?

Vilken klocka skall jag köpa?

  • Blå 11600

  • Svart 11600

  • Explorer 39 mm

  • Explorer 36 mm

  • Tudor Black Bay 36


Resultatet är endast synligt efter enkät.

mmh

Panerai
2-Faktor
Fan alltså, jag har inte kommit alls närmare ett beslut sedan mina senaste funderingar i denna tråd. Förra veckan började jag plötsligt fundera på JLC Master Control Date som ett möjligt alternativ, men en sådan har jag inte ännu hunnit prova. Idag slog det mig helt plötsligt att en äldre Datejust (4 eller 5 siffrig) i stål med silvertavla kanske trots allt vore det bästa alternativet för mig. Detta hände då jag sökte inspiration i Datejust och Date tråden och jag insåg att gamla DJ går att matcha med läderremmar betydligt bättre än de sex siffriga. De ser bra ut på jubilee, men också på tex en svart krokodilrem. Jag kanske alltså borde försöka hitta en sådan att prova...
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Följt denna tråd ett tag från sidan eftersom jag gått i liknande tankar. Får man fråga hur det har gått @mmh ?
Absolut, roligt att det fortfarande finns intresse för denna tråd!

Det har gått sådär...jag har ännu inte köpt en klocka och inte heller bestämt vilken det skall bli. Däremot har jag provat en himla massa klockor, senast idag en 5 siffrig Datejust och en Explorer som visade sig vara en Air King på 34 mm med Explorer tavla. DJn var fin men en Explorer skall vara 36mm har jag kommit fram till. Det lutar ganska starkt mot att det blir en 114270 (så ny som möjligt) eller 14270 (med lugholes) men BB36, DJ och OP är fortfarande med i spelet. Dock kan det dröja ytterligare ett tag eftersom min fru tycker att jag inte behöver en ny klocka utan vill att jag sparar ihop till den först på ett särskilt klock-konto:( Nåväl, vad gör man inte för familjelyckan så jag har redan börjat spara och om en bra deal dyker upp före kontot är fyllt så kan nog ett köp bli aktuellt tidigare också.

Eftersom det är roligare med bilder så klistrar jag in dagens DJ:
IMG_2068.JPG
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Förresten, 4 och 5 siffriga DJ på jubilee är väldigt glittriga i verkligheten jämfört med på bild. Om det blir en sån så byter jag till svart läder (krokodil). En nyare skall nog ha super jubilee, tycker jag dock.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Nåväl, vad gör man inte för familjelyckan så jag har redan börjat spara och om en bra deal dyker upp före kontot är fyllt så kan nog ett köp bli aktuellt tidigare också.
Nu har en bra deal dykt upp och min fru har sagt att jag får slå till ifall jag lovar att inte köpa en enda ny klocka på 50 år (om jag inte säljer en annan, men jag har ju bara keepers)! Jag vet inte om jag klarar av detta krav...vet inte vad fan jag skall ta mig till...kan nog bli ett köp om en liten stund, tror nämligen att klockan kommer att snappas upp av någon annan snart annars.
 

Rehnström

Breitling
Nu har en bra deal dykt upp och min fru har sagt att jag får slå till ifall jag lovar att inte köpa en enda ny klocka på 50 år (om jag inte säljer en annan, men jag har ju bara keepers)! Jag vet inte om jag klarar av detta krav...vet inte vad fan jag skall ta mig till...kan nog bli ett köp om en liten stund, tror nämligen att klockan kommer att snappas upp av någon annan snart annars.

Spänningen stiger :) Vad har du landat på för klocka?
 

Rehnström

Breitling
Det avslöjar jag om det blir köp...jag vill ju hålla spänningen uppe lite till ;)

Velar runt själv mellan olika ref på datejust framförallt, men även börjat kolla lite olika date-modeller. Dock osäker på storleken där. Relativt taniga handleder (17,5 cm), men 34mm känns lite litet :)

Väntar med spänning!
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Så var det äntligen dags!
IMG_2103.JPG

IMG_2104.JPG


Hmm, vad kan det vara?
IMG_2105.JPG


Jo, det blev en Rolex
IMG_2107.JPG

IMG_2109.JPG

Men vilken?
IMG_2110.JPG

IMG_2111.JPG

IMG_2128.JPG

Denna process som började i juli har nu kommit till sitt slut (åtminstone för stunden). Det blev en 114270, V serie men uttagen 2011. Tack till alla er som visat intresse och kommit med värdefulla kommentarer!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Så var det äntligen dags!
IMG_2103.JPG

IMG_2104.JPG


Hmm, vad kan det vara?
IMG_2105.JPG


Jo, det blev en Rolex
IMG_2107.JPG

IMG_2109.JPG

Men vilken?
IMG_2110.JPG

IMG_2111.JPG

IMG_2128.JPG

Denna process som började i juli har nu kommit till sitt slut (åtminstone för stunden). Det blev en 114270, V serie men uttagen 2011. Tack till alla er som visat intresse och kommit med värdefulla kommentarer!
Grattis, bra val! Ses om femtio år nu då, hare så kul!
 

Gaius

Omega
Så var det äntligen dags!
IMG_2103.JPG

IMG_2104.JPG


Hmm, vad kan det vara?
IMG_2105.JPG


Jo, det blev en Rolex
IMG_2107.JPG

IMG_2109.JPG

Men vilken?
IMG_2110.JPG

IMG_2111.JPG

IMG_2128.JPG

Denna process som började i juli har nu kommit till sitt slut (åtminstone för stunden). Det blev en 114270, V serie men uttagen 2011. Tack till alla er som visat intresse och kommit med värdefulla kommentarer!
Grattis! Explorer I är riktigt fräna
 

Rehnström

Breitling
Så var det äntligen dags!
IMG_2103.JPG

IMG_2104.JPG


Hmm, vad kan det vara?
IMG_2105.JPG


Jo, det blev en Rolex
IMG_2107.JPG

IMG_2109.JPG

Men vilken?
IMG_2110.JPG

IMG_2111.JPG

IMG_2128.JPG

Denna process som började i juli har nu kommit till sitt slut (åtminstone för stunden). Det blev en 114270, V serie men uttagen 2011. Tack till alla er som visat intresse och kommit med värdefulla kommentarer!
Grattis! Får fråga vart du köpte den?
 
Topp