Haha tack för engagemanget!
Väcker många bittra "å ennu en sån" jag vet så mycket bättre attityder, helt ok ös på!
Ni missförstår min poäng dock, men den är väldigt öppen för missförstånd.
Den posten ni många refererar till hjälper mig inte alls, jag har som sagt aldrig ämnat att köpa min klocka, ha den i ett bankvalv och hoppas att den gör mig rik.
Det har aldrig varit poängen.. Jag köper aktier när jag har det syftet med min investering.
Det här var enbart menat mer i spekulativt syfte och för att få lite rolig och informativ och spekluatib läsning på forumet.
Självklart vet man inte vad som är poppis om 20-30 år. Man vet heller inte vilka aktier som kommer ha gått norr eller söder ut om 20-30 år.
Men till skillnad så är det där helt ok att ställa frågan till folk för att få reflektera över deras åsikter.
Nu är det ju en kass jämförelse, eftersom det enbart är för att tjäna pengar

men jag hoppas budskapet går igenom bitterheten och översittar stilen!
1. Jag vet att en Rolex oavsett modell kommer hålla ett vettigt andrahandsvärde, det är iallafall högst troligt.
2. Jag använder mina klockor frekvent, de kommer aldrig hamna en klocka i mitt bankvalv om jag hade något.
3. Jag köper aldrig klockor med hopp om att göra pengar på dom, jag köper dom enbart för det är någonting jag verkligen vill ha.
Dock så kan man väl få önska och hoppas att någonting man gillar och till slut köper i framtiden även håller ett högt värde på marknaden.
Det är ju inte en nackdel? Och bara för att jag hoppas att min klocka håller ett bra värde om jag någon gång skulle prioritera annorlunda betyder väl inte det att jag inte har råd att köpa klockan? Vad är det för trött resonemang?
Som sagt kul att jag kunde uppröra så många rutinerade pojkar här inne, men för att förtydliga så var detta inlägg menat att bara få läsa folks synpunkter och förväntingar, tycke och smak.
Köper jag min Rolex, så anser jag mig ha råd med den, jag kommer använda den och jag kommer ta höjd för att den blir värd noll.
Däremot kan jag väl få hoppas på att den klocka jag köper för att jag GILLAR den mest och råkar bli/förbli en klassiker utan att bli sågad för att köpa klockor av "fel" anledning.
Återigen tack för ett bra forum och tack för dom få vettiga svar och humoristiska svar som kom in!

Trrevlig Fredag!