• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Sinn?

Vilken av dessa två skall jag köpa först?


  • Totala väljare
    74

Perkf

Omega
Vilken av dessa två skall jag köpa först? gillar båda två, och sitter med beslut ångest
(ja bilder är lånade)
Tack på förhand

104 St Sa I.jpg

Sinn 556I.jpg
 

Mvnordlander

Cartier
Hade 104an. Va mycket nöjd med den. 556an är dock en mer allsidig klocka skulle i mina ögon, passar till det mesta, väldigt lik Explorer 1. En sån finns på köp och sälj om du är intresserad. 104an dyker också upp lite då och då.
Här är en bild på min som jag sålde för runt ett halvår sedan.
IMG_0295.JPG
IMG_1708.JPG

Och en på 556an som jag lånade av min bror.
 

pederr

Cartier
104:an har härlig vintagelook över sig. Givet att du ska köpa den andra sedan skulle jag ändå börja med 556I. Den känns mer användbar - förvisso rätt steril i designen, men lite mer egen.
 

Kajjan

Cartier
2-Faktor
Tycker också 104 känns lite roligare. Inte provat länken på nån av dom men den på 104 är klart snyggare i mitt tycke.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har inte ägt någon av dem men är grymt sugen på båda modellerna! Dock får jag känslan av att flera som har införskaffat sig 104 st sa modellen även har sålt den ganska omgående? Rätta mig om jag har fel!
 

Mvnordlander

Cartier
Du är inte sugen på att testa 104a eller 556a? Tycker 556an blir lite roligare med siffror på 12 3 6 och 9. Tycker i och för sig att 104an är snyggast med vanliga index.
 

SMR3

Breitling
Jag skulle också säga att 104an är utan tvekan snyggast utav dem två. Kan även instämma med en kommentar ovan om att 556an är lite trist.
 

christopherA

Breitling
Röstade på 104an, tycker den är väldigt vacker och definitivt en klocka jag kommer att skaffa framöver. Har bara hört bra om den också.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Är inte så förtjust i 104:an så här är mitt förslag:
Köp 556:an och ha den ett tag tills du sparat ihop en slant och kan lägga emellan på en 103:a.
 
Förstår att det är svårt att välja. Har själv gått i samma funderingar och även om det inte blev något köp kom jag fram till att 104:an är förfärligt fin! Hur du än gör får du en solid klocka.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Väldigt bra!
IMG_3498.JPG

Hade för något år sedan 103a jag med, men ST SA bygger lite för mycket. Den du hade är ju typ perfekt!
Ja, den var äckligt bra, har glömt varför jag sålde den så just nu känns det som ett dumt beslut. :D
Den nya är också fin men jag hade kört på plexi.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
104 är också trist. Har ägt den, tröttnade på under ett dygn.
Men då måste man ju också fråga hur det var med den senaste IWC:n. Var det ren impuls, eller var det en så kraftig besvikelse att du tröttnade på den också inom bara en handfull dagar? Jag funderar bara kring hur snabbt du tröttnar på en klocka. Är ett dygn långt eller kort i sammanhanget? Jag vill minnas att en Rolex gjorde sorti inom också några timmar. Och en Breitling bytte väl också ägare rätt snart om jag inte minns fel. Så ett dygn kanske inte är så tokigt ändå :p
 
Topp