• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken ska få lämna ?

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Datejusten med silvertavlan är såld och damdinkorna är inte mina ;)
cd50f010-4974-457a-9f21-acf8cc2a27fd_zps854647ff.jpg
Ha ha!! Så ska det se ut! Mycket vackert!:happyhappy::happyhappy:
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Tänkte först föreslå försäljning av Submarinern, för jag såg en 114060 när jag hastigt bläddrade förbi. Men det är ju en av de sista 14060.

Tycker du ska försöka behålla båda... Inte det svar du bad om, kanske, men så känner jag.

A
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Din samling är så grym!

När jag ser samlingsbilden så blir valet enkelt, låt subben gå!

Den är enkel att få tag på i framtiden igen om suget skulle komma tillbaka :)
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Tänkte först föreslå försäljning av Submarinern, för jag såg en 114060 när jag hastigt bläddrade förbi. Men det är ju en av de sista 14060.

Tycker du ska försöka behålla båda... Inte det svar du bad om, kanske, men så känner jag.

A
Jo det är ju den sista serien av 14060M och den sista rollen med lug holes :)
Å andra sidan är ju TOG:en en lite udda fågel i samlingen.
 

POO

Panerai
Får gå emot strömmen och rösta för att behålla sista no date subben som inte ser ut som en bit duplo, riktig klassiker. ToGen ser rätt trist ut.
 

Whedda

Rolex
14060M COSC gjordes bara 5-6 år, så den är väl inte så jäkla vanlig.
Turn-O-Graphen gjordes 7-8 år men såldes kanske färre av än subben.

Allt är såklart relativt men det är inga ovanliga klockor och även om 14060M gjordes i 5-6 år så producerade Rolex fortfarande ganska mycket klockor årligen vid den här perioden så det bör inte vara några stora problem. Sen kan ju skicket och priset variera såklart. TOG såldes det nog garanterat färre av än Subben då modellen liksom faller lite mellan stolarna även om den i mitt tycke ser förbannat bra ut. Omöjligt att spekulera i framtiden men det känns som den typen av modeller som skulle kunna bli värdefulla på 20-30 års sikt då de fått relativt lite uppmärksamhet nu.
 

maxmol

Panerai
Jag förstår varför alla tycker att suben ska bort men jag gillar verkligen inte TOG:en. Så med en sjukt subjektiv inställning säger jag att TOG:en ska bort.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Får jag fråga en sak, får du lika mycket för bägge eller är det någon av dom som är värd mer?

(Har noll koll på priserna, men gillar verkligen 116264an)
 

Bodén

Panerai
Man kan aldrig ha för många Subbar. (Kommer från en kille som innehar 0 st)
Dessutom är det din enda svarta Sub, som enligt mig är cirka 32 gånger så fräsig som TOG'en. Som ju är ganska udda. På ett dåligt sätt. :)

Behåll Suben.

Snälla KS, väck mig inte såhär inatt på grund av detta uttalande:

 
  • Like
Reactions: POO

POO

Panerai
Man undrar ju lite varför det finns så få TOGar och andra udda Rolexfåglar och så många subar här när man läser denna tråd.
 

Likartade trådar

Topp