DrDre
Diamant
Hej.
Jag är helt ny på både klockor och detta forum även fast jag läst varje tråd här.
Jag har lite frågor till er som kan detta då jag sitter i ett litet dilemma.
Har under många år varit sugen på att köpa en drömklocka och nu har jag äntligen tänkt slå till.
Ska väl erkänna att min dröm har varit en Breitling men nu när jag väl kan köpa en så njaa jag vet inte vad jag tycker.
Just nu står det mellan Omega seamaster diver 300m, Breitling Superocean 42 eller en Breitling avenger.
Vad säger folket? Min prisbild är 50-70k och ni som läser förstår vad jag är ute efter. Några tips eller tankar?
Köpa nytt och dyrt eller söka efter begagnat?
Beställa billigare online eller lägga till 10k extra för att köpa hos en handlare?
Här har ni en fredagstråd och jag hoppas det är ok att lägga upp ett sånt här inlägg.
Trevlig kväll!
I detta fallet skulle jag satsat på Omegan. Den är mkt mer av en modern klassiker. Inte lika klassisk som Submariner, men lite åt det hållet. Breitling har ju ingen direkt motsvarighet av en riktig långkörare.
Skulle jag varit på jakt efter en "vardagskronograf", skulle jag istället kört på Breitling (Navitimerm eller Chronomat).