Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Milwaukee är det som gäller på dragare och tigerHar läst en jävla massa. AEG kommer ut starkt på många ställen. Prislappen inte det viktigaste. Vilket märke föredrar proffsen?
är det med batteri tycker jag makitaHar läst en jävla massa. AEG kommer ut starkt på många ställen. Prislappen inte det viktigaste. Vilket märke föredrar proffsen?
Festool är jättebra och är rätt alternativ i de fall att de ska användas dagligen. I vissa fall kan det trots ett begränsat användande vara motiverat. Detta är t.ex sänksåg, handöverfräs och oscillerande slip.
Det enkla svaret är köp festool eller varför inte hilti. När du inser att du får två-tre makitaverktyg för samma peng blir det enkla svaret istället:
Köp makitas 18v system! Generellt fantastiska maskiner för en överkomlig peng!
Ska du ha proffs så festool utan tvekan.Har läst en jävla massa. AEG kommer ut starkt på många ställen. Prislappen inte det viktigaste. Vilket märke föredrar proffsen?
Säg vad du vill ha så ska jag ge dig ett konkurrenskraftigt pris på måndagBra tips alla - tack. Var klämmer man på Makita? Googlar och hittar bara massa yrkesbutiker som är öppna på vardagar. Verkar inte vara jättedyra? Netonnet verkar iofs ha några...
Behöver inte vara imorgon... Vill egentligen ha det bästa - ska bygga hus så kör nu värstingmodellen. Lite är det också prylgalningen i mig som pratar såklart! Vilken Makita är det då skulle du säga?Säg vad du vill ha så ska jag ge dig ett konkurrenskraftigt pris på måndag
Edit: såg att du ville klämma, missade det sorry
Det är nog högst personligt, du kan nog hitta lika många åsikter som skruvdragare.Behöver inte vara imorgon... Vill egentligen ha det bästa - ska bygga hus så kör nu värstingmodellen. Lite är det också prylgalningen i mig som pratar såklart! Vilken Makita är det då skulle du säga?
Instämmer! Vi kör endast festool på jobbet. Sänksåg, öhfräs, dammsugare, sticksåg, skruvdragare, kap/ger såg och rubbet. Sjukt bra maskiner och personligen ser inget annat märke som ens är i närheten tyvärr.Jag kör Makita 18v. Den är grymt stark och batterierna räcker länge, men jag har inte jämfört med så mycket annat. Den är ju lite klumpig så om man har mindre händer skulle jag kolla på nåt smidigare kanske.
Kolla även Hitachi och Festool som många andra rekommenderar. OT så köpte jag precis en sänksåg och överhandsfräs från Festool. Så. Jävla. Bra.
Det beror ju lite på vilken applikation och miljö du tillämpar dom i.Instämmer! Vi kör endast festool på jobbet. Sänksåg, öhfräs, dammsugare, sticksåg, skruvdragare, kap/ger såg och rubbet. Sjukt bra maskiner och personligen ser inget annat märke som ens är i närheten tyvärr.
Mm så kan det vara. Jag jobbar inom trä där det krävs mm precision och då finner jag (vi som jobbar inom samma yrke) inget som slår festool till ex sänksågen. Men som jag skrev ovan så var det min personliga åsiktDet beror ju lite på vilken applikation och miljö du tillämpar dom i.
Finns betydligt rappare märken om man jobbar i industrin iaf.
Gäller det trä kan jag inte svara för. Men för bearbetning av framförallt rostfritt och betong, särskilt i pulvermiljöer och basiska/sura miljöer tycker jag personligen att festool levererar dåligt.
Samt att märket är lite "väl hypat"
Men smaken är som baken, bara jobbet blir gjort kan man köra med vad som
Exakt,vill bara förtydliga jag är inte på krigsstigen utan jag ville bara belysa att man får välja grejer efter användningsområdet, precis som du säger.Mm så kan det vara. Jag jobbar inom trä där det krävs mm precision och då finner jag (vi som jobbar inom samma yrke) inget som slår festool till ex sänksågen. Men som jag skrev ovan så var det min personliga åsikt
Ja det är ju förmodligen vad dem kallar yrkesfolk, vet inget byggföretag vi samarbetar med som köper något på Bauhaus. Åk till Beijer eller optimera etc så får du helt andra svar. Jag skulle kört på Makita, sjukt prisvärda maskiner. Köp alla maskiner du har tänkt dig på samma gång så får du alltid ganska bra rabatt 10-25% skulle jag tro om det inte redan är kampanjTack för jättebra inspel från alla. Intressant att ingen nämner märken som man hittar på Bauhaus etc. typ DeWalt, AEG etc. Igår fick jag höra därifrån att yrkesfolket väljer mellan dessa märken typ
Cool! Vad jobbar du med?Alla på våran firma har valt milwaukee frivilligt.
Snickare, helt klart festool, men ska man hålla på med andra saker än trä så är festool inte att rekommendera.
Makita bytta vi ut helt för något år sedan, dom håller inte för våran användning.
Skulle aldrig rekommendera makita till någon