• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken skruvdragare?

Adro

Panerai
2-Faktor
Cool! Vad jobbar du med? :)
Högspännings elektriker.
Maskinerna går hårt. Mkt slipande av kabel mm.
Mkt borrande i metall och andra hårda material. Makitan klarerade inte det, dom gav upp efter några månader.
Men för hemma bruk så funkar väl egentligen vad som helst
 

puffen

Cartier
Högspännings elektriker.
Maskinerna går hårt. Mkt slipande av kabel mm.
Mkt borrande i metall och andra hårda material. Makitan klarerade inte det, dom gav upp efter några månader.
Men för hemma bruk så funkar väl egentligen vad som helst
Låter farligt :D
Jo så är det väl egentligen men tolkade att ts ville ha den ”bästa” :)
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Har läst en jävla massa. AEG kommer ut starkt på många ställen. Prislappen inte det viktigaste. Vilket märke föredrar proffsen?
Finns många märken såklart. Välj ett system som erbjuder det du kommer behöva. Multi, tiger, slagskruvdragare, slagborr etc.
Jag är inte på något sätt ett proffs men har bott i hus tillräckligt länge för att inse att du vill ha bra grejer när man väl ska bygga/riva/göra om.
Min fru fick tex en nätansluten slagborr från typ Jula av någon släkting. Tänkte jag skulle pröva den med hålsågen för att köra tillluftsventiler. Skiten brann bokstavligt talat upp. Tog fram 18v devalt och gick hur bra som helst. Sedan finns det säkert många andra märken som är bättre om du ska ta samma håll 10 eller 20 gånger per dag för att det är ditt jobb att installera ventilation. Då kommer inte det som jag har att räcka. Men för att göra det som jag behöver göra kring huset så räcker 18v systemet från Devalt alldeles utmärkt för mig.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Vi har kört Makitas i tre år
Byggt 100kvm altan, garage, förråd + mer funkar felfritt fortfarande samma batteri som när vi köpte slagskruvdragaren och skruvdragaren.

Har även Makitas batteridrivna grästrimmer, häcksax, sticksåg och cirkelsåg. Vår kap/gersåg är ifrån makita likaså cirkelsåg med strömsladd :D
 
Senast ändrad:

traceour

Omega
Hilti helt klart, funkar även till vispgrädden när man glömde elvispen hemma..
IMG_20180625_113040.jpg
 

puffen

Cartier
Jag kör Makita 18v. Den är grymt stark och batterierna räcker länge, men jag har inte jämfört med så mycket annat. Den är ju lite klumpig så om man har mindre händer skulle jag kolla på nåt smidigare kanske.
Kolla även Hitachi och Festool som många andra rekommenderar. OT så köpte jag precis en sänksåg och överhandsfräs från Festool. Så. Jävla. Bra.
8C89B84D-334C-4A0F-848F-FED25D3544D6.jpeg

Festool FTW :angel:
 
Topp