• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken VPN?

Ministern

Founder
2-Faktor
Har tydligen VPN på jobbluren. Svincooolt
image.jpeg


Ännu en gång är du en sparsam .......
 

Veratio

Cartier
Du kommer aldrig få tre miljoner i böter om du laddar med enstaka saker, de böterna är för de som tillhandahåller plattformen (ex Pirate Bay) och de som tillhandahåller torrentfilerna i stor massa!

Det är sant, jag överdrev lite, men jag vill inte riskera något. Har tonåring i hushållet också så på något sätt känns det tryggare.

Förstår inte gratisgenerationen.. Själv betalar jag och inser att inget som är gratis är av kvalitet..

Jag är född på tidigt 70-tal och tillhör inte gratisgenerationen.

Det blev en konstig diskussion det här. Tråden handlar om VPN, inte om illegal fildelning. Jag är sjukt filmintresserad och ser runt 60 filmer på bio varje år. Jag betalar för musik via Deezer varje månad. Jag har både NetFlix och HBO Nordic. Min förening har endast 100 Mbit, skulle gärna betala om det gick att få mer. Men jag hämtar hem vissa filmer och serier på nätet, vilket säkerligen många mer än mig gör här på forumet.

VPN är väl ok att använda för vissa tjänster men orka tanka ned kopiefilmer... känns så... 2005 :facepalm:
Vad använder du för klocka, Alibaba kopia??

Mycket otrevlig kommentar. Jag har klockor som kostar 65 kr och jag har klockor som kostar 65 000 kr.

Men det var väl inte det som var frågan? Har du ingen koll på min originalfråga kan man väl skita i att svara istället för att dryga sig.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Använder ExpressVPN för att simulera och testa av att besöka företagets webplats från jordens alla olika hörn och är väldigt nöjd. 100 dollar per år, går att konfigurera på alla sina devices/konsoler samt har en trevlig VPN-app till desktop där man enkelt kan hoppa mellan regioner. 3 parallella anslutningar per konto.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Ett sätt att surfa anonymt och säkert. Kan inte förstå varför någon behöver det här. Jag använder det när jag skall arbeta hemifrån och myndighetsutövar. Annars förstår jag inte.
"Inte behöva" kan nog stämma. Men av rent filosofiska skäl (anti-Big Brother) har jag funderat på att lägga till Bahnhofs VPN-lösning till min fiber hemma - men den berömda tummen sitter fortfarande fast.

Själv betalar jag och inser att inget som är gratis är av kvalitet..
Förutom KS då ;) Gratis för oss icke-admins i alla fall...
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
"Inte behöva" kan nog stämma. Men av rent filosofiska skäl (anti-Big Brother) har jag funderat på att lägga till Bahnhofs VPN-lösning till min fiber hemma - men den berömda tummen sitter fortfarande fast.
Vad får dig att tro att storebror intre redan kommit runt problemet med VPN? Har man lyckats hålla sina chemtrails under radarn i så många år, så borde lite hacking av VPN vara ett litet problem...
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Vad får dig att tro att storebror intre redan kommit runt problemet med VPN? Har man lyckats hålla sina chemtrails under radarn i så många år, så borde lite hacking av VPN vara ett litet problem...
Jo, men bara för att tjuvar kan komma in i huset genom att krossa rutan betyder ju inte att jag struntar i att låsa dörren...

De där chemtrailsen är gift de sprider ut för att ha ihjäl spagettimonstret - allt annat är trams.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Icke! i så fall skulle ju Hagberg ha fel...
3230539613_1_2_0d46M3tt.jpg
Nu har ju faktiskt Vingåkers kommun agerat på detta. Deras tidigare slogan "En promille kan inte ha fel" visade ju sig inte att stämma eftersom Pernilla bevisligen har fel. Därför bestämde de sig i våras att skrota denna slogan och ändra strategi:
http://www.vingaker.se/Startsida/pr...w_pressrelease&nd_nr_of_items=7&nd_id=1377634

Vad det har med VPN att göra har jag dock inte klurat ut än...
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Körde Tunnelbear och smartflix för att låsa upp lite extra content på typ Netflix förut. Netflix har dock blivit snabba på att blockera VPN/Proxys så det är inte ens värt att hålla på med längre tycker jag. I övrigt gör jag inte så mycket hemlisar på internet så jag känner att jag behöver VPN för den sakens skull :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Ett sätt att surfa anonymt och säkert. Kan inte förstå varför någon behöver det här. Jag använder det när jag skall arbeta hemifrån och myndighetsutövar. Annars förstår jag inte.
Till exempel för att kunna utnyttja sin yttrandefrihet utan att bli uthängd som dödsknarkarnazist av Expo och Researchgruppens samarbeten med de stora kvällstidningarna, för att kunna använda tjänster från utlandet i Sverige eller vice versa, osv...

VPN är väl ok att använda för vissa tjänster men orka tanka ned kopiefilmer... känns så... 2005 :facepalm:
Du är tydligen inte så insatt i vad som finns att få tag på beroende på tracker? "Kopiefilmer" kan vara av precis samma kvalité som den Blu-Ray du köper i butik. Inte alls ovanligt med filmer på 30-50 GB vilket kräver topputrustning för att skilja från originalet, om det ens låter sig göras. 4K-filmer har också börjar dyka upp.

Piratkopieringen kommer att fortsätta tills film- och TV-bolagen slutar att försöka kontrollera marknaden.
 

BoEtt

Rolex
Till exempel för att kunna utnyttja sin yttrandefrihet utan att bli uthängd som dödsknarkarnazist av Expo och Researchgruppens samarbeten med de stora kvällstidningarna, för att kunna använda tjänster från utlandet i Sverige eller vice versa, osv...

Du är tydligen inte så insatt i vad som finns att få tag på beroende på tracker? "Kopiefilmer" kan vara av precis samma kvalité som den Blu-Ray du köper i butik. Inte alls ovanligt med filmer på 30-50 GB vilket kräver topputrustning för att skilja från originalet, om det ens låter sig göras. 4K-filmer har också börjar dyka upp.

Piratkopieringen kommer att fortsätta tills film- och TV-bolagen slutar att försöka kontrollera marknaden.

Helt rätt, idag är jag inte så insatt i vad som finns. Satt däremot som administratör på en av de större torrentsiterna för ett antal år sen. Gjorde som övriga och hoppade av när Pontén gick på med stora bössan, när Swebits och övriga större trackers lade ned. Så jag har inga problem med att "låna" film på nätet ibland. Jag dömer ingen, men det finns det så många streamingtjänster idag så jag ser inte nyttan med torrents längre. Vi är olika, jag gjorde det för att få tag i nytt eller sånt som var svårt att få tag i, inte för att sänka en bransch eller en hel industri. Ska du pyssla med det så är det, som du skriver, nödvändigt med en bra VPN och en bra Internetleverantör som inte lämnar ut dina uppgifter. Hittar du nåt bra får du gärna lägga ut det här, har funderat på det för andra tjänster.
 

BoEtt

Rolex
Mycket otrevlig kommentar. Jag har klockor som kostar 65 kr och jag har klockor som kostar 65 000 kr.
Men det var väl inte det som var frågan? Har du ingen koll på min originalfråga kan man väl skita i att svara istället för att dryga sig.
Ja det kan uppfattas som en dryg kommentar, vilket inte var meningen. Den var rätt OT så det ber jag om ursäkt för.
Som jag skrev ovan, får du fatt i nåt bra får du gärna delge det här, då jag själv är intresserad.
 

Veratio

Cartier
Ja det kan uppfattas som en dryg kommentar, vilket inte var meningen. Den var rätt OT så det ber jag om ursäkt för.
Som jag skrev ovan, får du fatt i nåt bra får du gärna delge det här, då jag själv är intresserad.

Ursäkten accepteras. :)

Jag söker fortfarande, lutar faktiskt åt att jag fortsätter med OVPN, ingen verkar vara felfri... Men jag ska läsa på ikväll, sista dagen imorgon.
TTT.jpg
 

Ruben

Rolex
Morsan körde mullvad(?) osäker om den hette så, vet inte om den finns kvar längre heller. Hon klagade inte vad jag minns.
Flashback har ju en VPN som man kan testa gratis annars.
Sen beror det ju på hur säker du vill vara.. Helst ska det inte sparas loggar, ligga utanför Europa osv.. Men om du bara ska dra hem ett gäng filmer så är det väl inte hela världen..
 

Veratio

Cartier
Nu ska vi se. Tack för alla tips. Kollat upp alla. Testade Flashbacks ikväll och den gav enormt dålig nedladdningshastighet mot om jag körde utan (0,5 mb/s mot 13 mb/s). Hittar ingen som det klickar med helt, så jag fortsätter nog med Ovpn.

Nåväl! Nästa år finns det kanske ett bättre alternativ!
 

Bender

Cartier
"Inte behöva" kan nog stämma. Men av rent filosofiska skäl (anti-Big Brother) har jag funderat på att lägga till Bahnhofs VPN-lösning till min fiber hemma - men den berömda tummen sitter fortfarande fast.

Räknar du Google chrome som Big Brother eller för den delen andra webbläsare också. men värst just nu är chrome.
Om du använder chrome och har ett google konto så gå in på https://myactivity.google.com/myactivity så ser du en bråkdel vad som övervakas för olika syften och där hjälper ingen vpn.
 

Bender

Cartier
Det är sant, jag överdrev lite, men jag vill inte riskera något. Har tonåring i hushållet också så på något sätt känns det tryggare.

Du behöver nog vara mer orolig för vad dom får med sig när dom laddar ner film, musik och bilder mm en för att något storbolag knackar på dörren.
Satsa på ett bra antivirus skydd istället.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Hastighet och privacy (de ska inte spara ngra loggar enligt deras policy på Private Internet Access är som sagt helt ok och tror inte jag betalar mer än 50-60 dollar om året. Funkar på telefoner, plattor, datorer och man kan låtsas vara från de flesta intressanta länder. Har i stort sett samma hastighet genom PIA VPNet som utan på min 100/100 lina.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Till exempel för att kunna utnyttja sin yttrandefrihet utan att bli uthängd som dödsknarkarnazist av Expo och Researchgruppens samarbeten med de stora kvällstidningarna, för att kunna använda tjänster från utlandet i Sverige eller vice versa, osv...

Du är tydligen inte så insatt i vad som finns att få tag på beroende på tracker? "Kopiefilmer" kan vara av precis samma kvalité som den Blu-Ray du köper i butik. Inte alls ovanligt med filmer på 30-50 GB vilket kräver topputrustning för att skilja från originalet, om det ens låter sig göras. 4K-filmer har också börjar dyka upp.

Piratkopieringen kommer att fortsätta tills film- och TV-bolagen slutar att försöka kontrollera marknaden.

Tur att någon här lever i år 2017 och fattar läget :)
 
Topp